söndag 18 december 2011

Depp

Usch, idag är ingen bra dag.
Jag är inte på humör..
Har sovit dåligt i natt, drömt mycket och vaknat ofta.
Drömmarna visar hur orolig jag är, drömde att jag vägde mig på Mando och att jag gått upp 5 kg, mm.
Har av någon anledning lätt till tårar idag och känner mig extremt gråtmild.

Denna veckan har maten gått ganska bra, men jag har fortfarande svårt att få till mina steg. Framförallt de snabba. Måste bli en promenad idag annars så blir det inget bra.

Det är nu några saker som man reflekterar över när man ska bryta sina vanor.
För det första slås jag av hur ostrukturerad jag är.
Måste bli så mycket bättre på att hålla mina mattider, planera matlagningen osv.
En annan sak som jag upptäckt är att jag dessa två veckor klarat mig väldigt bra från godiset. Har inte köpt något, kan delvis bero på att jag inte har pengar, men det känns som om jag kan stå emot det bättre i affären. Vilket är positivt. Jag har dock ätit någon godisbit men faktiskt bara några få. Det som jag märkt är dock att jag blir sugen på godis och att äta på något i vissa situationer, t ex när man sätter sig i soffan på kvällen. Ett betingat beteende alltså....

I fredags när jag pratade med Anna på Mando i telefonen så förstod jag att de eventuellt tänkte dra ner lite på mina matportioner. Vilket jag är kluven till.
Jag upplever på sätt och vis att det är ganska mycket mat, samtidigt som jag egentligen inte känner mig helt mätt efter måltiderna. Mätt enligt de känslor som jag förknippar med mätt.
Samtidigt så händer det ju inget på vågen så för att behålla motivationen så kanske det är rätt att dra ner lite igen.
Men detta låter jag Anna och dietisten på Mando bestämma, på tisdag ska jag dit igen, även denna gång ska jag ta blodprov för ett blev inte bra förra gången. Hoppas att jag klarar mig från att svimma denna gång, det gjorde jag av någon outgrundlig anledning förra gången. Pinsamt. Jag är ju blodgivare...

Jaha, nu gjorde jag det igen. Sitter och beklagar mig. Det är ju inget roligt att läsa denna klagan...men det är så jag känner idag och då får det bli klagan.

Men nu får jag väl ta tag i städningen av mitt arbetsrum igen. Det ser ut som sju svåra år och jag vill kunna pyssla lite under lovet....
Ha, vem tror jag att jag lurar???!!! Jag tror att vi har något planerat varje dag på lovet, i alla fall i mellandagarna.... Men det är ju trevliga saker så jag klagar inte.

Har gjort en to-do lista över allt som jag tycker vore bra om vi fick gjort fram till jul. Och sedan har jag fördelat detta över de dagar som är kvar, då blev det helt ok. Nu gäller bara att hålla sig till listan så kommer allt att bli bra.

Inga kommentarer: