onsdag 28 december 2011

Mellandagar

Ja det är verkligen ett passande namn.
Juldagarna har inte varit någon höjdare rent kostmässigt och det är svårt att ta sig upp på banan igen. Men det ska gå.
Vet ju att helgdagar och lov inte är ultimata matdagar.
Ska inte ner till Mando förrän efter nyår, de ringer mig i stället på fredag. Det har inte gått strålande med maten, det är svårt att få den fördelning på maten som jag borde och det äts på helt fel tillfällen och det är inte helt lätt att få till maten vare sig matmässigt eller tidsmässigt. Så egentligen kan man säga att jag inväntar vardagen. Det funkade så mycket bättre när jag jobbade.

En sak som jag blivit bättre på sista veckan är dock att få till mina promenader, så helt illa är det inte, inte helt i alla fall. Lite besviken är jag men inte slagen...

I kväll kommer min familj hit för att fira jul. Det var helt omöjligt att få till det tidigare. Det ska bli mysigt att få fira lite till. Det blir gröt på tub och skinkmackor och senare lite av det hemmagjorda godis som jag mot bättre vetande fixade dagen före julafton. Det vore bra om det tog slut, då finns det inte här hemma för att retas.

Känner ju dock suget efter det söta komma igen efter att ha klarat mig väldigt bra under några veckor före jul... typiskt som Nalle Puh brukar säga.

I går var jag på så fruktansvärt dåligt humör, men i dag är det bättre.

Vi har något planerat varje dag nu i mellandagarna och det börjar väl ta ut sin rätt.
Juldagen kom svärföräldrarna hit
Annandagen var vi i Mölndal för att träffa makens släkt,
i går hade vi gäster,
idag har vi gäster,
i morgon ska vi bort*2
på fredag har vi gäster och
på nyårsafton har vi gäster.
Sedan är inget särskilt planerat fram till jag börjar den 9/1 igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Dök på din blogg och jag känner med dig. Du verkar inte må bra alls. Har själv vikt problem så jag vet hur det är.
Har läst lite av dina gamla inlägg också. Ta inte detta på fel sätt eller som elakhet, för det är det inte.
Men vikten är inte ditt största problem verkar det som. Du verkar må dåligt och vantrivs med flera saker i ditt liv. Då är det många gånger lättare att skylla allt på vikten och inbilla sig att man kommer att må bra när man blivit smal. Men det funkar inte så. Om du kan reda ut ditt liv så att du mår psykiskt bättre så kommer du att gå ner i vikt. Sambandet mellan detta kommer du aldrig ifrån. Du kommer inte att nå din trivsel vikt om du mår dåligt. Du kommer bara att fortsätta med snabb kuper och återfall. Tro mig jag har varit där.
Alla misslyckanden gör att man tappar tron på sig själv och tycker att man är misslyckad men det är man INTE. När man misslyckats tillräckligt många gånger så intalar man nästan sig själv att man ska misslyckas för att man är så fet, lat, äcklig mm. Det mönstret kan man bryta om man struntar i vikten och fokuserar på att må bra istället.
Du är värd att må bra och att trivas med dig själv och du är inte misslyckad. Du är en unik kvinna som är värd att älskas, inte bara av andra utan också av dig själv.
Lycka till på din resa till ett gladare och starkare jag.
Kramar från Malin