onsdag 14 december 2011

Lite kompletteringar

När jag i efterhand läser igenom gårdagens inlägg.
När jag skriver att min lunch och middag är inställd på 400 gram så är det bara nu till en början, en lagom portion för mig ska på sikt vara 300 gram. Detta för att jag inte ska bli får hungrig utan klara att hålla mig till mitt kostschema.
Det svåra visar sig vara att komma upp i mina steg och få till de snabba stegen. Löjligt, det är ju inte mycket. Men nog så svårt.

Jag har klurat en del på mitt arbete under en längre tid.
Jag trivs ju inte så jätte bra med det jag gör.....
det är väl just lärarbiten som jag tycker är jobbig.
Jag gillar att sy, sticka, virka mm, jag gillar att hjälpa till och jag gillar att vara behövd.
Jag gillar inte att behöva bedöma människors insatser och dokumentera allt de gör, jag gillar inte allt hjälpa otacksamma människor.

Men....
jag gillar verkligen sommarlov!!!!

I dag såg jag att det ska öppna en Clas Ohlson butik i närheten i april. Jag gillar ClasOhlson, jag gillat Åhlens mm. Har ju jobbet i butik förut. Men.....hur är lönen inom handels? Hur skulle jag stå ut med att jobba kvällar och helger igen? Men man kan ju alltid söka, eller hur! Kan ju ta tjänstledigt några månader för att prova... hm. Tror jag ska söka i alla fall, det kostar ju inget.

Det ultimata vore ett jobb i en tygaffär två till tre dagar i veckan och sedan stå i bemanningspoolen som textillärare resterande dagar för att få ihop till en heltid. Lite av varje och jag slipper skriva betyg och omdömen....inga utvecklingssamtal och bara ansvar för en lektion åt gången. Inga inköp och trasslande med dålig budget för slöjden....

Men hur kom det sig att jag plötsligt började klaga igen? Hur kul är det att läsa en gnällkärrings massa pladder??!!!
Skärpning!
OK!

Men jag måste ju ändå få ta en funderare kring min jobbsituation. Jag ska ju jobba några år till och det är ju lite skoj om man trivs med det man gör...just nu trivs jag med ledigheten och mina kollegor. Hahaha det låter ju inte klokt.....hihihi.
Eller så är det bara till att ta tjuren vid hornen och se till att det blir roligt på jobbet!!!

2 kommentarer:

Lena sa...

Har länge tyckt det verkar vara en bra idé för dig att leta efter ett nytt jobb :) Lycka till! Kram

BantarUlle sa...

Haha, ja jag tror väl egentligen också det, men jag är ju osäker av mig och trivs inte att ge mig in i nya saker. Jo ibland, annars hade jag aldrig träffat dig, men stora beslut är alltid svåra för mig. Men jag säker nog så får vi se vart det bär.