tisdag 20 december 2011

Göta Petter

Hur kan man göra samma misstag om och om igen! Det är ju inte klokt att man aldrig lär sig!!!
Hahahaha

Har inte hittat några nya kläder att ha till julhelgen, det brukar vara viktigt för mig.
Fick åter ett infall att sy mig något själv....hahahaha, vet ju att det blir så vansinnigt stressigt, så varför dyker ens tanken upp i min hjärna.

Köpte ett tyg idag som jag tyckte var fint, köpte två förresten. Och så ett enkelt mönster på en klänning/tunika. Började sy redan på jobbet då jag väntade på att en elev med föräldrar skulle komma på utvecklingssamtal. Inser att det inte ser klokt ut. Ser ut som en gammal tant i städrock!!! Hahahahaha. Inte blev jag klar heller. Och den berömda listan jag skrev i söndags, asgarv. Den har jag redan halkat efter på... jag gör ju samma sak varje år. Hur himla korkad får man vara?! Kan inte låta bli att skratta.

Var på Mando i morse, skulle först till Lab för att ta ett prov som inte vart ok förra gången.
Fick av någon anledning för mig att jag skulle vara fastande inför detta prov, men så var det inte, men det fattade ju inte jag förrän provet var taget. Hade tänkt äta frukost på Mando, men de trodde ju att jag ätit så det bidde helt enkelt ingen frukost.
Vågen var ju i och för sig snäll och visade nästan 1 kg minus sedan förra gången, men då fanns det heller ingen frukost i magen, så resultatet skulle väl kanske varit lite mindre egentligen.

På Mando bestämde vi att jag skulle dra ner lunch och middag till 350g i stället och det känns ok.

Väl i bilen på väg mot Lidköping, åt jag min banan.
Väl i Lidköping sprang jag runt och skulle försöka hitta något att klä på mig och barnen, men kammade noll. Så då sprang jag och köpte mönstret och tyget i stället. Kom till jobbet 5 minuter före utsatt tid. Missade med andra ord lunchen också....
Gissa min förvåning när 1, en enda elev dök upp på min lektion......men ärligt ....ah. hahaha, vilken dag.
Så jag satte med liv och lust i gång med att rita av mönster, klippa och greja. Kul även om resultatet inte blev som jag tänkt mig. Får se om det går att fixa till den lite. Men mönstret på tyget är inte så snyggt som jag tänkt mig. Skulle haft den enfärgad upptill...kanske...

När jag sitter och syr som bäst, i väntan på samtalet så dyker familjen upp......en hel timma innan den tid som jag skrivit upp....ops. Men det var inga problem.

Vilken helt snurrig dag!!!
Nu borde jag fixa lite här hemma så att jag ligger lite bättre till på min lista....har ju som grädde på moset bjudit hem vänner i morgon kväll.......mohahahahah. Jag är inte klok!!! Hahahahaha

1 kommentar:

Lena sa...

Tittar bara in för att önska God Jul! Kram