fredag 11 juli 2008

I dag åker vi

Ja idag blir en hektisk dag. Jag har tvättat i en vecka och nu har jag äntligen tömt hela tvätthögen. Det finns nästan inte någon smutsig tvätt kvar i detta hus. Vi har fått gå i gamla tråkiga kläder de sista dagarna, allt för att jag vill kunna ta med kläder till semestern. Man måste ju packa för 9 dagar regn och 9 dagar sol. Det är ju så svensk sommar är. Så det är inte lite kläder vi behöver ta med oss. Plus att det blir så mycket att tvätta när man kommer hem så det är skönt om tvättkorgen är tom.

Städade husvagnen i går och började packa ut lite torrvaror. I dag ska resten ut, stolar, bord, alla kläder, kylvaror mm mm.
Så nu kommer jag inte kunna sitta här mer idag och inte den närmsta veckan heller.
Håll nu tummarna för mig tjejer, måste klara av den här kommande veckan. Det är tufft just nu att motstå allt gott som kommer att erbjudas närmsta dagarna. Blir det dåligt väder vet jag att det blir mycket fika. En liten fördel för mig är dock att jag har en förmåga att skärpa mig när folk ser på. Att inte gå lös på kakfaten när människor tittar på. Nu vet ju alla som ska med på resan att jag kämpat hela våren så de förstår om jag inte fikar. Nu är det bara min lilla hjärna som ska förstå att jag kämpat hårt hela våren och inte ska förstöra för mig själv.

Ha det så gott!

Inga kommentarer: