måndag 7 juli 2008

Uppgiven

Ja det är väl så jag känner mig. Uppgiven.
Klarar inte av livet utan soppor särskilt bra. Har mailat min coach och kommer att träffa henne "first thing" när hon kommer tillbaka efter semestern. Men tills dess är det flera veckor varav en i husvagn med familjen och en massa kompisar runt husvagnsknuten. Vet redan hur det blir med mycket glass och fika. Måste mentalt ställa in mig på att äta frukt i stället. Det har varit några jobbiga veckor och jag har bara vågat ställa mig på vågen en gång och det var inga siffror jag kände mig stolt över precis.

Men i övrigt går det ganska bra. Min man har varit bortrest i en vecka och jag brukar inte göra många knop när han är borta men ja har gjort massor. I alla fall för att vara mig. Har tagit varannan dag kan man säga. Varannan dag har jag tagit det lugnt och varannan dag har jag gjort en massa.

Söndag 29/6 körde till Landvetter för att lämna min man.
Måndag 30/6 letade efter min borttappade bok, hittade den, lämnade den, hälsade på en kompis, hämtade dottern hos en kompis osv.
Tisdag 1/7 plockade 10 liter jordgubbar, träffade kompisar tillsammans med barnen, handlade, tvättade, rensade jordgubbar, satte jordgubbssaft.
Onsdag 2/7 saftade, syltade, satte rabarbersaft, solade, tvättade mm
Torsdag 3/7 klippte gräs, åkte till grann staden med min mamma och barnen, städade lite, var ute med tjejerna på kvällen
Fredag 4/7 lämnade ett stort lass på Second Hand, lämnade 2 lass på återvinningen, pantade 2 säckar PET-flaskor, handlade, tvättade, planterade om mina rosor, rensade landet, vattnade, tvättade, bäddade rent, bytte batteri i min gamla klocka, mm
Dessutom har jag lyckats med konststycket att hålla diskbänken ren och snygg hela veckan. Vilket väl egentligen är helt normalt men väldigt duktigt för att vara mig.

Så på det stora hela är jag ganska nöjd med det jag gjort. Nu ska jag fortsätta att fixa denna veckan för på fredag kväll åker vi väg med husvagnen. Jag har gjort en lång lista över saker som måste göras och en lista med saker som vore bra att göra om vi hinner. I år kan jag för första gången börja packa redan idag om det skulle vara så att lusten faller på. Husvagnen står ju redan här ute och väntar. Förut har vi hämtat den husvagn vi hyrt dagen innan vi ska åka och då blir det lite mer stressigt. Jag kommer säkerligen att stressa det sista i alla fall, för det är sådan jag är, men jag har möjligheten att börja redan nu. Men jag kör på med min tvättmaskin, tvättar någon tvätt varje dag för att ha rena kläder tills vi åker.

Min man hade med sig en ring hem från Köln, tyvärr passade den inte så nu måste jag kolla upp om den går att byta i Sverige. Den var jätte fin i rhodium och swarowski kristaller.

Klockan har blivit lite drygt 10 på förmiddagen och det är dags att dra igång dagen på allvar.

3 kommentarer:

Marie/Sockergrynet sa...

Du måste hitta andra alternativ än glassen och bullarna. Eller vill du äta glass och bullar, så rör på dig och förbränn det!!! 4000 steg förbränner 1 kanelbulle och 5500 steg förbränner 100 g glass. Kan vara ganska bra att tänka på.

Ett alternativ kan ju vara när andra äter glass att du gör en fruksallad med en msk glass till så du ändå får smaka.

Du klarar det här, men du måste bestämma dig. Unna dig ibland, som kanske 1 gång i veckan, något du väldigt gärna vill ha men INTE varje dag. Rör på dig mycket och testa nya sunda recept. Ät små mål men ofta (var 3:e timme) så du inte blir sugen eller hungrig.

Heja dig!! Kämpa på!!
Peppkramar

Unknown sa...

Hej hej, Jag heter Åsa och jag hittade din blogg genom Vickenickans (som äntligen har uppdaterat) och jag vill bara säga att fy fan vad duktig du är! Hur mycket har du gått ner??
Jag skriver på hennessommar.bloggagratis.se om du är intresserad.

Jag längtar mig sjuk efter keso och ägg men inte än på fyra veckor. Och jag tycker att det är skönt att du är ärlig mot dig själv.

Ha det toppenbra! Mvh Åsa

Anonym sa...

Ulle vännen, jag tror att vi kommer hamna i dessa svackor och det är nog ganska naturligt eftersom allt som vi varit innan har varit förknippat med mat. Jag tycker just nu att det är jättejobbigt med min viktnedgång- hur knäppt det än må låta :-)

Du kommer absolut att fixa detta, se bara till att ladda upp med andra alternativ till bullarna och glassen så att du också får njuta!! Ibland kan det vara svårt att se skogen för alla träden men jag håller tummarna för att det lättar för dig snart. Jag är jätteimponerad av dig och att du har kommit dit du är idag.

Du har ju några dagar kvar och men den farten du haft hitintills så passa på att baka lite nyttigare alternativ, kolla tasteline.se eller kolla in den här tjejen- http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098. Hon har sååå goda recept och läckra foton att man blir hur sugen som helst!

Jag tror på dig!!! Kom igen, du fixar det här Kram Jenny