tisdag 16 mars 2010

Mycket nu

Det är en av de få gånger som jag skrivit på min blogg på jobbet. Men jag var på jobbet till klockan 19 i går, bara för att åka hem och laga färdigt köttfärssåsen som maken börjat med. Ska åka lite skidor i helgen och då lovade vi att göra ett storkok. Nattade sedan barnen och därefter skrev jag omdömen tills klockan var lite efter midnatt.
I dag jobbar jag till 20. Sedan måste jag hem för att tvätta lite, måste ju ha lite rena kläder att ta med till skidåkandet.

Vill börja med att tacka för de awars jag fått. Jag har fått två lika och jag läser kanske bara 4-5 bloggar så jag tackar och bockar men skickar det tyvärr inte vidare.

I dag känner jag mig lite deppig. Inte så farligt men lite nedstämd ändå.
Det känns så hopplöst med vikten. Det borde inte vara så svårt, men det är det.
Förutom vikten så mår jag just nu riktigt bra. Det beror nog på flera olika saker och jag är tacksam för att jag mår bättre. Men vikten grumlar lyckan.
Orkar inte ens klaga mer över vikten just idag.

Får väl städa efter mina elever, i kväll kommer elever från åk 6 hit med sina föräldrar för att få se de olika valalternativ man har när det gäller elevensval i åk7.
Känns lite fånigt att jag ska behöva visa det, jag har inte ens sjuorna och vet fortfarande inte om det är jag som kommer att vara slöjdlärare på denna skola i höst. Men det är väl bara att gilla läget.

Städa lite alltså.
Hm.... det känns lite skumt att få hit en massa okänt folk. Jag har ju aldrig gjort detta förr, ska jag plocka fram lite saker att visa? Vad i så fall? På pappret som elever och föräldrar kommer att få står det att man bland annat kan prova på quiltning och batik mm. Jasså, oj, det hade jag int en aaaaning om. Det har ingen berättat för mig. Jag har bara varit här sedan augusti men visste inte att det var så det var tänkt. Vill börja fundera över hur jag skulle vilja ha det till hösten, men det vill jag ju inte göra förrän jag vet om jag få vara. Jaja det ordnar sig nog, och jag har ju en stund på mig att fundera på hur jag vill göra i kväll. Det är ju 3 timmar kvar. Men jag åker inte hem i mellan.

Städa var det alltså....

1 kommentar:

Lena sa...

Gott att du mår bättre, även om vikten grumlar lyckan. Hoppas kvällen gick bra och du fick visat rätt saker :)

KRam