onsdag 31 mars 2010

Dag 10

Ytterligare en dag går mot sitt slut. Det är en stund kvar men klockan har hunnit bli halv åtta så större delen av dagen är ändå förbi. Snart 10 hela dagar på soppa.
Ser fram emot att ställa mig på vågen på måndag igen. Det är inte ofta man tänker så.
Läste just på XV's hemsida om en tjej som gått 13 veckor nu och ska trappa upp lagom till påsk.
Undrar hur länge jag ska hålla på? Har inte bestämt mig ännu. Vore så skoj att nå samma mål som för 2 år sedan , den gången var det inte lika mycket som behövdes gå ner. Mycket men inte lika mycket.
Ska jag nå min vikt denna gång måste jag gå ner 30 kg. Det lär ta mer än de 12 veckor jag höll på då. Om inte förr så måste jag trappa upp till midsommar. Tills dess är det drygt 12 veckor och då kommer jag att kunna köra helfart i nästan 14 veckor. Det är en lååååång tid och jag tror inte att jag kommer att orka så länge. Men det vore nog bra för mig.

Dagen har gått hyfsat, förutom att jag som vanligt inte får så mycket gjort. Men om en stund ska barnen i säng och jag har redan nu talat om för dem att klockan 20 sätter jag på mig min ljudbok och städar. Då ska de vara i sina sängar, de behöver inte sova men de ska vara färdiga för sängen. Då vill jag inte springa runt och byta skivor och hämta vatten. Då ska de vara klara.

har gett mig in på att tvätta klädseln till vår soffa idag. Det var första gången och inte helt lätt. Men det ska gå. Måste nu bara se till att klädseln torkar snabbt så att vi kan få på den tills gästerna kommer på fredag kl17.

Nu ska jag gå upp och kolla till barnen och ta mig en soppa.

Inga kommentarer: