fredag 10 oktober 2008

Inne på dag 2

Hur sjukt låter det inte att vara inne på dag 2 igen. Suck och stön. Har glömt när jag slutade räka dagar från min första omgång. Och har helt förträngt hur många dagar jag höll på över huvudtaget.
Jag minns bara det som är riktigt trist och det som är riktigt roligt, resten är ett enda virrvarr.
I all fall så klarade jag gårdagen ganska bra. Drack väl lite för lite, men det tar ett tag att komma in i drickandet igen. Hade lite problem med toabesöken som det var. Skulle skjutsa en lärare från min skola till en annan ort för att denna skulle åka buss vidare. När jag lämnat av henne fick jag nästan panik. Orten är för mig okänd, och toa var det akutbehov av. Såg en stor ICA butik och rusade dit, bara för att upptäcka att man var tvungen att beta en 5:a. Jag hade 0 kr i kontanter! PANIK!!!!
Fikc rusa mot stationen igen för at kolla om där fanns toalett. Hoppet var inte stort och min förvirrade hjärna började okontrollerat söka efter utvägar. Men jag hade tur, det fanns toalett på stationens fik och jag räddades. På eftermiddagen hade vi marknad på torget i vår lilla ort. Åter blev läget akut, men där vet jag ju var jag ska ta vägen så det löste sig , men det var ändå kris. Blir ju så extremt nödig så fort!

På kvällen var det lite extra körigt, utveklingssamtal för dottern och resa till en ort ca 1 timma från hemmet. Det var stressigt och jag tog en bar i stället för en soppa på kvällen, det är ju inte tillåtet på helfart men jag resonerade som så att det är i alla fall bättre än att äta mat eller godis.

På kvällen var jag SÅÅÅÅ hungrig, fick gå och lägga mig när jag kom hem från min träff med lärarna från universitetet. Vet inte hur jag ska klara 10-14 dagar, men jag måste försöka.

Klockan är bara strax före 10 på fredags förmiddagen. En lång dag med pluggande och ropande skåp ligger farmför. Just nu är det inga problem men har blir eftermiddagen?
Det får jag ta då. Nu får jag passa på att plugga innan det ev blir tuffare.

Inga kommentarer: