lördag 4 oktober 2008

Nytt försök

Det är lördag och jag borde som vanligt göra annat än att sitta här. Planen var att jag skulle åka till affären för att köpa smörgåspålägg inför kvällen. Men mannen har åkt till innebandyträning med båda bilnycklarna, jag blev lite uppgiven och slog mig ner här för att skriva om min nya plan. Men just nu kom jag på idén att ta cykeln fram, man måste ju inte ta bilen....
Jag ska bara skriva några ord om min nya strategi innan jag ger mig iväg.

Godis är ju som bekant en stor del i mitt liv, oavsett om jag vill det eller inte.
I torsdags tog jag på nytt beslutet att klara dagen utan godis,kakor, bullar och annat sött.
Tro det eller ej men jag klarade det.
Fredagen var tuff eftersom jag pluggade hemma och då finns skåpen där hela tiden. Jag åt lite smörgåsrån, knäckebröd och torkad frukt men inget godis.
På kvällen tittade vi på semesterbilderna tillsammans med några goda vänner. Jag kan se på bilderna att jag gått upp sedan sommaren. Men ska sanningen fram så kunde jag faktiskt titta på bilderna på mig själv utan att tycka att det såg allt för hemskt ut. Jag vill se ut så igen!
Det känns lite som om det hände något då. Jag beslutade mig för att nu måste jag kämpa, jag vill se ut så igen!

Jag tror inte att jag kommer att kunna leva ett liv utan godis, inte just nu, men jag måste hitta en strategi kring godis som funkar för mig och just nu. Planen är att bara äta godis på lördagar, det gäller kakor, bullar mm också. Jag får köpa lite godis och det ska helst vara hårda som jag suger på länge då behövs det inte lika många. Vi får se om det håller men det är helt klart värt ett försök. Ska se om jag hinner få ihop en meny i morgon inför veckan som kommer, det vore toppen.

Livet känns lite ljusare,tungt men inte lika tungt. Detta trots att jag känner att en förkylning är på gång. Jag är inte strålande lycklig men jag är nog på väg uppåt. Nu behöver jag bara krafterna igen.

Dags att sätta sig på cykeln till affären.

1 kommentar:

Lena sa...

Nu blir jag nyfiken! Var bodde du? När? Jag bodde i Berkely 1989-1990 och inne i själva San Francisco 1990-1991. Var du där som au-pair? Det var jag. Första året bodde jag i en famulj, andra året hyrde jag en lägenhet tillsammans med en annan svensk tjej nere på Fishermans Wharf och tog bussen till familjen (inte samma familj som året innan). Berätta mer!!