söndag 26 oktober 2008

konstigt?!

Ja efter att ha jobbat min vecka, så att säga så tog jag mig tid att ringa vårdcentralen.
I söndags fick jag ett gallstensanfall, jag hade ur ont och det hänge i. I onsdags ringde jag vårdcentralen och de rådde mig att ringa tillbaka på torsdag morgon så att jag kunde få en tid.
Så gjorde jag också, de ringde tillbaka till mig kvart över 8 på morgonen då jag satt i bilen på väg till jobbet.
Fick tid på VC klockan 10.20, det innebar att jag skulle hinna jobba större delen av min planerade lektion och sedan köra raka spåret tillbaka hem igen. Så fick det bli, släppte mina elever ca 10 minuter före utsatt tid och körde hemåt.

Väl på VC började de med att ta blodprov, fick sedan komma in till doktorn som klämde mig lite på magen och sedan sa att han skulle skriva remiss till akuten.????? Va? Ja ha.
Så det blev till att köra vidare. På akuten blev jag undersökt ytterligare. Crp låg på över 100. ??? Ja ha och vad betyder det? Jo det skulle ligga på ca 8 omjagfattade rätt så det tydde på en inflammation. Så plötsligt säger doktor nr 2 att jag ska bli inlagd med dropp. Hallå! Hur gick det här till? Vem ska hämta barnen? Hur gör jag med bilen som står där ute? Frågorna hopade sig.

Jag skulle läggas på sal och väntade på att bli hämtad. De hämtade mig med säng. Jag fick helt enkelt lägga mig ner och bli kringkörd på sjukhuset. Väl på salen fick jag möjlighet att vila, träffade doktor igen, det sattes dropp osv. Senare kördes jag till ultrasljudet och sedan tillbaka, hela tiden liggande i säng. Jag hade ju betydligt ondare tidigare på veckan och då jobbade jag!
Men det var skönt att vila, jag somnade i från det helt emellanåt. Så jag behövde nog vilan.

Det är först nu jag kommit hem, söndag.
Fick ytterilgare ett anfall på sjukhuset, fick starka smärtstillande och i går var jag stundvis lite snurrig. Men sedan blev det bättre, så jag fick äntligen åka hem efter tre nätter i den hemska sängen. Men jag har blivit satt på operationsistan och förväntas få operera bort gallblåsan inom 3 månader. Uj. Det var värst.

Så nu är jag sjukskriven, ordinerad vila i en vecka. Det var väl lämpligt..........det är ju lov i nästa vecka......... Hm.

Jag mår bätte men har fortfarande ont. Så jag hoppas att det går över.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Usch. det låter inte alls. Bra tur att du fick hjälp. Och jag hoppas att allt grå bra!

Anonym sa...

Usch då, låter inte alls kul det där med gallstenen :-(

Jag kommer ta bort min blogg men du ligger i min favorit lista så jag kommer kika in då och då. Om du vill så finns jag på msn och mail borjesson_jenny@yahoo.se//Kram Jenny

Kämpa på du är jätteduktig!