måndag 2 juni 2008

Dag 70

Jag ville nog mest skriva att det var dag 70. För något annat av intresse tror jag inte att jag har att berätta.
Sitter och kämpar med mina hjärnspöken för fullt. Efter att ha "nallat" i skåpen i tre dagar vågar jag inte väga mig, vill inte stoppa något i munnen idag, måste bryta trenden. Måste klara mina sista kilon så att jag kan äta med gott samvete. Men det underlättar inte när mannen är bortrest. Jag är hemma hemma med två sovande barn och skåpen i köket ropar till mig hela tiden.
Är så innerligt less på detta nu, varför ska det va så svårt att tappa de där sista kilona. VARFÖR?
När jag ändå är på värsta klagar humöret så kan jag väl fortsätta. Visst är det skönt att det är varmt men det är väl konstigt att det aldrig kan vara lite lagom. Antingen svin kallt och regn eller så varmt att man nästan inte orkar gå ut.
Skulle sitta med mitt examensarbete men så som jag mår just nu klarar jag inte av det heller. Är så totalt oinspirerad till allt just nu. Jag vill inte jobba, jag vill inte plugga, jag vill inte städa, diska, tvätta eller någonting. Jag vill shoppa, jag vill göra roliga saker och jag vill ÄTA!!!!
Men så vida inte skattepengarna kommer snart så blir det inga nya kläder till skolavslutningen och jag vet inte om min hett efterlängtade klippning och slingning heller kan bli av. Pengarna är slut. Det känns ju bra....det är ju bara den 2 juni för katten.
Ärligt talat, vad det känns SKIT just nu.
Tur att det snart är sommarlov, för jag står inte ut längre snart.

Nu ska jag lägga mig, det är ju ingen ide att sitta här och gnälla!

1 kommentar:

Marie/Sockergrynet sa...

I dag är de dag 71 och en ny dag. Glöm de som hänt de senaste dagarna. Tänk på hur bra du är som har gått ned som du har gjort. Du kommer fixa det som är kvar. Nya tag idag och se framåt.

Jag tror på dig!!