tisdag 24 juni 2008

Dag 92

Borde kanske sluta att räkna dagarna. Jag går ju inte på helfart längre.
Men fy vad jobbigt det är att äta rätt. Jag har allvarliga problem, har svårt att hålla fingrarna borta från sådant jag inte borde äta. Det underlättar inte med semester, ensam hemma med barnen.
Men i morgon är det nya tag som gäller. Ska skriva ner en meny för resten av veckan så att jag vet vad jag ska äta och när. Jag tror att det är det enda som funkar för mig. Jag måste hållas efter militäriskt för att detta ska gå vägen och jag inte ska lägga på mig vikt igen.

I går fick jag en överraskning. Mina svärföräldrar kom hit med en present till mig. Den var för att jag äntligen fixat min examen, nått min målvikt och pluggar utöver mitt vanliga arbete. Jag fick en så där typiskt onödig sak men ändå något jag önskat mig. En Soda Stream. Jag älskar ju mineralvatten och fick smak på eget mineralvatten och rabarbersaft. En riktigt höjdare. Min egen rabarbersaft har jag dessutom löjligt lite socker i om man jämför mot min jordgubbssaft. Så jag tror inte att den är så farlig heller. SÅ gott! Och jätte roligt.

Njuter av de första sommarlovsdagarna. För det känns som om det börjar först nu. Hade ju första dagen ledig i torsdags men då var det så mycket som skulle fixas inför midsommar.

Men listan över saker som skulle vara bra att göra kan göras hur lång som helst. Skulle vara så grymt bra om jag lyckades med konststycket att tömma barnens, min och mannens garderober på gamla kläder. En del kan nog gå till Second Hand annat till tippen. Utöver detta ska jag gå igenom en massa skrymslen och vrår, ska försöka att gå igenom klädkammaren i källaren och förråd, behöver göra oss av med en massa saker så att vi får lite rum. Ska eventuellt fixa en toa på källarplanet och då kan det vara bar om man kan komma fram till utrymmet i fråga. =)

Men just nu är det vardagsrum, kök och sovrum som gäller och tro mig, det räcker gott.
Måste sätta mig med min meny nu så att jag har en plan, en strategi för min fram tid. Det är viktigt!

1 kommentar:

Vickenickan sa...

Hej
Kul å se hur det går för dig. Du kanske skulle kunna maila över din militäriska lista :) Skulle behöva det. Eller ärligt så njuter jag bara av inte inte tänka på sånt nu. Klart jag inte äter som förut. Men vill jag ha en bulle, då tar jag en bulle. Men bara EN inte sju som förut. Sen efter semesterns ska jag ta tag i dom sista kgna. Lär köra helfart igen då. Enklast så. Ha det så hörs vi!!