söndag 8 juni 2008

Morgon dag 76

Det är söndag förmiddag och jag gjorde som jag brukar på morgonen, toa besök, av med kläderna och sedan vägning. Jag stod länge och tittade, ända tills siffrorna slocknade. Ropade på min man, när han kom ställde jag mig på vågen igen och den visade samma siffror som nyss. Han flinade och gav mig en kram.
När jag var i Skövde igår drack jag allt för lite vatten, när jag kom hem fick jag jätte ont i magen och för första gången på ca 11 veckor var det inte harlortar som kom. Jag var rejält kass och hade jätte ont. Låg på golvet i badrummet och vred mig. Försökte få i mig vatten men landade väl på 2,5 liter max, på hela dagen. Inte bra.
Det måste vara av den anledningen som min våg i dag på morgonen visar 69.9 kg. Min drömvikt sedan över 10 år. Jag har satt målet på 70 kg, men den ultimata drömmen har alltid varit att det ska vara en sexa i början, även om det så bara blir 69.9 kg så just att det visa en sexa i början. I dag gjorde det de. Så i dag borde jag trappa upp. Men jag vill se att vågen pekar på det samma i morgon också, för i dag SKA jag få i mig mina 5-6 liter vatten. Ska väga mig på gymmet i eftermiddag så vi får se vad jag väger då.
Men det verkar som om jag skulle kunna äta lite på tisdag när vi är bortbjudna och att jag får äta mina jordgubbar på fredag. Jippi!!! Nu väntar jag med spänning, allt är hemköpt för upptrappningens första måltider, förutom tomater. Så det är bara att köra i gång i morgon om vågen säger så. Skumt, 1.5 kg på ett dygn. Måste ju vara vatten. Men eftersom jag åt förra helgen och i början av veckan så hade väl det samlats lite i tarmarna som skulle ut så det kanske är möjligt. Får fråga min coach idag. Återkommer väl kanske med rapport i kväll!

Sola lugnt nu!

3 kommentarer:

Marie/Sockergrynet sa...

Stort GRATTIS!!! Njut av dina jordgubbar och alla kläder i små storlekar! :)

Vickenickan sa...

Men gud så underbart!! Du är i mål vännen :) Fy f-n vad du har varit duktig. Måste kännas underbart. Njuuuut, det är du värd.

Vickenickan sa...

Kom på en grej till...nu borde vi kunna få se före och efter bilder...eller?? :)