onsdag 18 juni 2008

Dag 86

Jag är inne på den berömda tredje dagen. Och idag känns det. Ujuj vad jag är hungrig. Strutsfasonerna fick jag lägga undan i morse. Ställde mig på vågen och tyckte att resultatet var ok. När jag började trappa upp i förra veckan var jag egentligen 0,5 kg från mitt mål. Får se vad vågen säger i morgon. Men chansen finns att jag kan trappa upp i morgon med gott samvete. Får se om jag börjar upptrappningen i morgon eller på fredag morgon. Förmodligen i morgon. Åh vad jag saknar keso och ägg.

Idag håller jag på med de sista bitarna för min examen, men jag är trött och fryser, har ruskigt svårt att koncentrera mig, så det känns tufft. När tumlaren piper får jag springa och fixa med tvätten. Det tar sakta på mitt tvättberg men det ska nog hinnas med en hel del innan vi tar husvagnen på torsdag kväll eller freda förmiddag. Problemet är nog bara att hitta plats att hänga allt på. Och att det ska torka. Av någon oförklarlig anledning torkar jag mitt tvätt halvtorr i tumlaren och hänger det sedan. Inbillar mig att kläderna inte bli lika skrynkliga då, men det blir ju lite extra jobb. Lakan, handdukar, underkläder och en del annat torkar jag helt men, jaja, det funkar för mig.

Om en stund är dags för mat, eller soppa då. Men det ska bli gott i alla fall. Jag är SÅ hungrig.
Måste få i mig mitt vatten också, det är lika bökigt som vanligt.

Hoppas att det är uppehåll i morgon och att det finns fina jordgubbar kvar. För jag hade tänkt plocka lite i morgon. Bara för helgen, men ändå.

Hepp, dags att kämpa på med min tråkiga bok. Måste bli klar.

Inga kommentarer: