måndag 8 juni 2009

11 dagar kvar

Så gott att denna dag är över. Men jag fasar för morgondagen. Veckans värsta lektion är mellan 8.40 - 10.00 i morgon. Brukar vara helt genomsvett efter 10 minuter.
Dagen har gått bra, det har varit ganska lugnt.
De två första lektionerna hade jag inga elever för de var på skolresa. Det gav mig möjlighet till att börja med den extremt väl behövda städningen. Så nu har jag ett skrivbord att sitta vid, det var bara en stor hög med saker förut. Jag fick hjälp att montera mina skenor som jag ska hänga saker på. Upptäckte dock att jag kunnat köpa flera plastbyttor att hänga på skenorna. Men det får bli nästa gång jag kommer till IKEA.

I morgon är sista dagen som jag har elever. Det är skönt, båda jag och eleverna börjar bli lite lagom less på skolan. Det är svårt att bedriva några vettiga lektioner.
Hade tänkt att åka till jobbet på onsdag för att fortsätta städa, men det ser ut som om jag måste vara hemma med sonen som har feber och hosta. Men jag kom lite längre med städningen idag än jag tänkt mig så det är lugnt. Dessutom behöver jag göra en beställning av varor, och innan dessa kommer är det inte så stor ide att göra så mycket i skåpen, då får jag bara plocka om allt när varorna kommer.

Har varit en sväng till jouren med sonen i kväll, han hostar så han nästan kräks när han ligger ner. Men det var ingen större fara med honom. Så vi tog vägen förbi McDonalds så han fick en hamburgare att gnaga på på hemvägen. Åh vad jag blev sugen.
När vi kom hem fick jag duka bort kvällsmaten som stod kvar på bordet, då blev jag sugen igen.
ser fram emot att få äta snart!!!
Då ska jag laga Annas kesoplättar, mmmm de är så goda, särskilt med stekta kantareller i.
Nu ska jag titta på tv en stund.

2 kommentarer:

Lena sa...

Måste kolla in dessa kesoplättar jag har hört så mycket om. Var hittar man receptet? Hur gick det med glasögonen?

Kram

Baybeach sa...

Med glasögonen har det inget hänt, optikern var på semester,de skyller på att glaset inte är tillräckligt buktat för att passa bågen, men det får de väl informera om i så fall. receptet till kesoplättarna hittar du på Annas blogg, vägen från 137 kg tror jag den heter.