tisdag 16 juni 2009

3 dagar kvar.

Ja midsommar närmar sig. Det ser jag fram emot.

Idag har jag jobbat min sista dag, så från och med i morgon är det sommarlov! Så gott.
Har städat slöjdsalen idag, när jag var nästan färdig med allt var jag så trött på det att jag nog mest tryckte in garnet i garnskåpet. Får ta det till hösten. För orken och lusten försvann.

I dag har vi firat svägerskan som fyller 30 idag. Hon födde sitt tredje barn för några veckor sedan så vi var tveksamma till om det skulle bli något kalas. Men det blev tårtkalas. Jag drack vatten.

Tycker dock att det är lite orättvist att jag går upp i vikt, jag lovar jag drömde bara att jag åt godis.

Fryser lite nu när vi suttit ute och firat. Fingrarna är smalare än tidigare och ihop med att jag är kall så trillar nästan mina ringar av. Men jag vågar inte göra dem så mycket mindre, för mina fingrar har en tendens att svullna.

Mitt i glädjen över att få börja äta på fredag kommer även oron som ett brev på posten.
Hur ska jag klara detta? Är så rädd för att misslyckas, samtidigt som jag är sugen på att äta en massa saker som jag saknat dessa veckor.
Har provat det mesta. På jobbet idag pratade kollegorna om att de åt GI och att de blivit kvitt sötsuget efter bara några dagar. VA????!!!! Jag gick flera veckor på GI och sedan LCHF men mitt sötsug försvann inte. Kan man inte operera bort sötsuget från min hjärna? Läste på nätet om någon som hypnotiserat sig och blivit kvitt sin fobi för ormar. Kan man inte hypnotisera bort mitt sjuka begär efter godis och kakor, för att inte tala om bullar och chips.....listan kan göra lång. Det skulle hjälpa mig något enormt.

Ska man äta minikeso eller vanlig keso? Jag är egentligen emot light produkter. Föredrar att späda själv i så fall, då vet jag vad jag tillsatt. Förstår ni vad jag menar.

Äh, nu får det vara. jag var ju inte på dåligt humör nyss, men nu blev jag det.

Dags att gå coh dra något gammalt över sig. Förslagsvis ett varmt och gott täcke! Kommer förmodligen att somna före barnen idag. Men det gör inget. Då sover de längre i morgon. Sommarlovets första sovmorgon, hoppas jag!!!

1 kommentar:

Soulsister sa...

Grattis till sommarlovets första dag :)
Förstår din oro inför att börja äta, men tänk postivit! Du kommer klara det! Håll dig till din planering o mitt bästa tips är att göra veckomatsedel som både du och familjen håller er till. För vår del underlättar det MKT! Skillnaden är att min man och son äter potatis och pasta till vissa rätter och jag bytar ut mot andra GI alternativ.
Håller tummarna för dig!
Ha de bäst!