onsdag 17 juni 2009

2 dagar kvar.

Snart är det bara en dag kvar. För det börjar närma sig kväll redan.
Mannen har legat hela dagen, han kom hem efter tennisen igår kväll och mådde illa och hade feber. Jag såg vårt midsommar firande flyga sin kos. Då kan jag lika gärna gå på soppor några dagar till tänkte jag.
Ville inte sova i min säng i natt, utan sov på soffan, gör allt för att slippa bli sjuk.
I dag har mannen legat hela dagen men nu är han uppe och mår bättre. Hoppas, hoppas!!!

Har flängt runt med barnen hela dagen. Sonen skulle till tandläkaren klockan 11.30, vi tog sovmorgon och åt frukost strax innan vi gav oss i väg. Besöket hos tandläkaren gick bra. Han hade ett hål stackarn, så det blir lagning, men SÅ duktiga personalen var, hoppas att han fixar lagningen bra om några veckor.
Sedan gick vi till biblioteket så att barnen fick låna lite böcker. Ringde VC för att få rådfråga om ett sår som dottern har, fick tid klockan 14, så jag fick snabbt handla och åka hem med varorna, innan vi fick åka tillbaka till VC. De tittade på såret och vi ska avvakta ett tag till. Hastigt och lustigt bestämde jag mig för attsonen skulle klippas. Det var inga på kö så han fick klippa sig med det samma. Han var så nöjd, första gången hos frisören.
Fixade en soppa och mat till barnen när jag kom hem. Mannen vaknade till och åt lite han också.

Sedan satte jag mig vid datorn. Nu är jag SÅÅÅÅÅ deppig.
Sökte efter amerikansk mat, fråga mig inte varför. Det finns en butik i Stockholm som har internet butik. Men trots att jag reggade mig kunde jag inte lägga något i min "kasse". Inga priser såg jag heller. Började bli lite sur.
Letade efter andra ställen men hittade inget vettigt. Det finns ju visst amerikanskt utbud i vissa butiker,m en de har inte det jag söker.

Inte för att jag borde äta mycket av den varan men jag vill bara ha möjligheten att få tag i det om jag bestämmer mig för det. Nu vill jag åka till USA igen. Kollade priser igår igen, men "min" billiga resa som jag hittade för ett tag sedan var ett minne blott. Suck. Tänk att jag nästan åkte till USA om 11 dagar...... Åh så frustrerad jag känner mig.

Borde tvätta så att vi har lite rena kläder inför helgen. Borde börja packa in lite i husvagnen, för om det regnar i morgon så är det inte roligt att springa fram och tillbaka med saker som blir våta, det blir dessutom så smutsigt i husvagnen då.

Usch vad jag gnäller. Men det är så det känns i dag. Sorry.

1 kommentar:

Pulver sa...

Ibland får man vara djävligt gnällig ;)