måndag 29 juni 2009

Nya äventyr

Ja nu har det gått ett tag sedan jag skrev sist.
Är väl som vanligt så att jag leker struts och inte riktigt vill ta tag i min tillvaro.
Förra veckan var det fullt ös av någon anledning. Något varje dag som skulle göras eller fixas. I helgen har jag inte gjort många knop, har tagit det extremt lugnt. Å andra sidan är det inte mycket man orkar göra i värmen.
Kompisarna byggde pool förra året och den gör sig bra just nu. Det är inte lika kallt i den poolen som i vår eftersom deras är aningen uppvärmd. Sotis? jag? hmpf....jo lite då. Skulle förmodligen ligga i blöt från morgon till kväll om jag hade en sådan.

I dag har jag hjälpt svägerskan att vara barnvakt. Hon hade ett besök på sjukhuset med mellan sonen och stora pojken skulle vara hos en kompis. Kvar var då lillplutten. 8 veckor. Honom fick jag ta hand om. Åh så mysigt. jag njöt och hade det så gott. Men det var minst lika gott att få lämna över honom till sin mamma när hon kom. Jag lånar gärna men tror inte att jag skulle vilja skaffa fler barn själv.

Hur går det med maten då?
Ja till en början gick det bra, sedan har jag slarvat lite. i dag skulle jag ta tag i det hela och bokföra vad jag ätit på viktklubben. Men tji fick jag, för den låg nere idag. Så jag får göra ett nytt försök i morgon.

I morse vaknade jag för första gången på riktigt länge av att sonen grät, han hade kissat i sängen. Så upp och duscha sonen och plocka undan allt vått.
Sedan somnade jag inte om, de skulle ringa från vårdcentralen 8.20 så jag satte mig vid datorn i nästan 2 timmar och passade på att tvätta några tvättar också. Var nära på att gå en promenad men så blev det inte.
Besöket på vårdcentralen var en besvikelse, det är andra gången vi är där med dotterns arm. hon ramlade på skolan nästan två veckor innan skolan slutade, såret på armbågen har varit jobbigt, det kommer hur mycket var som helst ur såret men det läker ändå. ???? Först trodde man att det blivit en "fistelgång" en kanal med var i som skulle läka. Vi har tvättat och klämt ut var varje dag i snart fyra veckor. I fredags kväll såg jag stenen!!!!! Så den trodde jag i min enfald att de kunde hjälpa oss att ta ur. Jag trodde inte att det var lämpigt att ha den kvar. Men den skulle komma ut av sig själv!!! Hm. jag vet inte om jag tycker om det. Såret håller ju på att läka utan att stenen verkar ha några som helst planer på att komma ut.

Nå ja.
Nu har jag biktat mig, så nu kanske jag kan skriva lite mer regelbundet igen.
Ha det så gott i värmen alla!

2 kommentarer:

Soulsister sa...

Skit i vårdcentralen, sök upp ett privat alternativ, de är mer service inriktade. Klart stenen ska ut!!!

Ang klänning till bröllop: jag hade kollat på ellos, haléns eller kurviga.com. Vet inte vilken strl du drar men annars finns där nelly.se mm.
Jag har satsat på en klänning jag kan ha fler ggr...och så har jag en till för i Polen festas det i 3 dagar....o sista dagen blir det byxor :)

Ha en bra dag i värmen
kram

Lena sa...

Håller med Soulsister, gå privat. Mycket bättre. Kostar lite mer (oftast) men ger bättre resultat.

Jag är så usel på att föra in saker i viktklubb att jag inte ens märkte att de låg nere igår (ifall det är samma vi är med i). Men jag orkar inte fylla i varje dag, kollar bara när jag skall prova nya varor eller recept.

Ha en skön dag! Kram