onsdag 10 juni 2009

Neeeeej

Dagen har rasat.
Inget blir som jag tänkt!!!!
Frissan ringde just. Undrade varför jag inte kom.
Jag hade blandat ihop dagarna.
Jag skulle klippa mig idag klockan 10 dottern i morgon klockan 17.
Suck.
Så min välplanerade dag sket sig kan man väl säga.
Sådant gillar jag inte.
Nu fick jag en ny klipptid på torsdag i nästa vecka. Vet inte hur det ska ordna sig med barnvakt, men jag har ju tid på mig att kolla runt.
Och jag som har förberett dottern på klippning i dag med allt vad det innebär. SUCK!
Nu känner jag mig grinig igen. Att vågen pekade upp i morse gör inte saken bättre. Nu vill jag bara ligg i sängen och inte göra någonting.

Måste gnälla lite till.
läste i aftonbladet i går att det sålts så mycket av en nyligen receptbefriad viktmedicin. Den ska fungera som Xenical ungefär. Alltså mot fett om jag fatta rätt. Men mitt bekymmer är inte fett i första hand. Mitt bekymmer är socker. När kommer det plåster mot det. Nicotinplåster finns. Antabus finns, "Fettantabus" finns men när kommer det något för mig som missbrukar socker? VA?????
Hur länge ska man behöva vänta på något sådant? Det lär ta kortare tid att försöka gå på avvänjnng själv. Men en gång en sockermissbrukare alltid en sockermissbrukare.
Nu är det bäst jag stänger av innan jag blir ännu jobbigare.

3 kommentarer:

Lena sa...

Jag vill också ha ett anti-sockerpiller... Fettpiller hade inte varit så dumt om man bortser från "biverkningarna" om man äter fett och dem samtidigt. VÄLDIGT lös mage. Och jag som har lös mage från början kan ju bara glömma ett sånt piller... Vi kanske skall uppfinna ett anti-sockerpiller?? Kram

ååååååååå sa...

Hej! Hittade dig genom Jenny "min egna lilla värld". Och jag håller fullkomligt med. Bara suckade när jafg läste om det nya bantarpillret. Följer man LCHF funkar ju inte det, för då lär man ju skita ner sig förstår jag...=/
Undrar oxå när det kommer nåt mot socker. För det är ju DÄR boven är.
Ha de gott!
Kram Verra =)

ååååååååå sa...

Ja man undrar ju. Känns som jag bara behöver tänka på choklad så går jag upp.*suck*
Så du fick problem med gallan? Usch då. Läste Annika Dahlbergs om att det inte kunde bli gallsten..mm. Men då kan ju inte det stämma. Usch. tänk om man visste vad som var bäst. Kanske borde börja räkna kalorier istället =/