söndag 14 juni 2009

5 dagar kvar.

Nu tar det på dagarna, det känns gott.
Är slö och snurrig idag.
Två dagar utan tillräckligt med vatten sätter sina spår. Men nu har jag hittat min vattenflaska så nu får jag skärpa mig. Klippte gräset i går och var helt färdig efter det. Det snurrar ju så.
Hade för övrigt en trevlig dag och kväll i går. Men kvällen avslutades mindre trevligt.
Dottern hade klagat över att hon var trött större delen av dagen och jag var lite orolig att hon höll på att bli sjuk. Sonen har ju varit hemma med hosta, snuva och feber i veckan.
Strax innan midnatt vaknade hon och kräktes.
Kräktes två gånger till innan hon somnade för natten. Jag var uppe till klockan 2.
I dag verkar hon må bättre. Vakande först av alla tittade på TV, sedan åt hon Onaka till frukost för hon var hungrig. Hoppas att det räcker med detta. Visst hon är fortfarande lös i magen men det hör väl till? Eller?

Så i dag kommer vi att leva i karantän. Jag tror att jag kan jobba i morgon. Kommer ju att vara själv med min städning större delen av dagen. Måste bara ladda in en bra ljudbok som jag kan lyssna på när jag städar, annars blir det för trist.

Hade tänkt att lägga en stor beställning av material innan skolan slutade som jag skulle kunna plocka in i skåpen innan sommarlovet. Men jag har fortfarande inte fått något utdrag om hur mycket pengar jag har kvar att handla för så jag har inte vågat beställa ännu. Och tills på tisdag kommer det ju inte att dyka upp. Suck. Nästa år ska jag se till att ha bättre koll på min ekonomi själv. Det tar ju flera veckor att få ett utdrag från kontoret.

Nu ska jag fylla min camelpack med vatten och gå ut i solen. Har bara under detta inlägg legat ner två gånger eftersom det snurrar så.

Skriver kanske mera i kväll.

Inga kommentarer: