lördag 13 juni 2009

6 dagar kvar

Det tar på dagarna som är kvar. Det känns skönt och jag ska göra mitt bästa för att planera vad jag ska äta de första dagarna. Jag vet att jordgubbar inte borde finnas med första dagarna. Men försök stoppa mig från att stoppa några jordgubbar i munnen på midsommarafton!!!!

Klockan närmar sig 15 och jag har klippt gräsmattan, rensat mitt lilla land och planterat min citronmeliss. Gillar att ha några blad i mitt vatten det blir så friskt då.

I kväll kommer mannens syster med familj hit. Pratade först om grillning, men eftersom vädret är milt sagt ostadigt, bestämde vi oss för att baka pizza. Vi har en sten som man lägger längst ner i ugnen på galler och sedan bakar alla sin egen pizza som man bakar på denna sten. Det är så gott. kommer att bli tufft, men jag måste övertala mig själv att jag kan baka det någon annan dag och få smaka då. Det är lätt att säga just nu, men det kommer att blir tråkigare i kväll när man inte äter.

Firandet av min kusin i går var trevligare än väntat, vilket det ofta blir när jag är negativt inställd. Det var nog knappast någon som märkte att jag inte åt. Det var många där och folk tog sig mat lite huller om buller. Men det var mycket kallskuret och frukt så om jag hade ätit hade det varit ganska ok mat. Pratade med goda vänner och flera av mina kusiner. Det var så trevlig och vi blev kvar en bra stund. Till sist ville våra barn åka hem och då gjorde vi det.

Jag och mannen satte oss för att titta på en film, men efter ett tag stängde vi av filmen, den var inte bra. "Vi hade i alla fall tur med vädret. Igen" Vi tröttnade. Tittade på Youtube istället. Älskar att se de där filmerna med tabbar. Ibland undrar man ju hur ont det gjorde men andra saker kan jag skratta åt tills tårarna rullar. Så fånig är jag. Jag kan bara inte sluta skratta åt vissa saker.

På måndag ska jag städa i min slöjdsal. Jag är ganska nöjd med att det bara är en sal att städa i år, vanligtsvis är det ju två. Men jag ska ändå åka till skolan som jag tagit tjänstledigt från. Kommer inte att få jobba där till hösten och de ville avtacka mig. Så jag ska dit en liten stund.De skulle bli bjudna på smörgåstårta, det lät gott. Men jag kan ju ta med mig en färdigblandad soppa. Har funderat på att baka ngåot och ta med mig eftersom jag slutar. Kanske citron och lime paj, den var grymt uppskattad på skolan där jag jobbar nu. Eller ska jag försöka mig på några smarriga kakor ur Leilas "A piece of cake". Där finns mycket smarrigt. Å andra sidan kanske jag ska göra något som jag testat förut och inte göra något helt nytt nu när jag inte får provsmaka själv. Det avgör saken. Paj får det bli.

Två dagar på jobbet kvar, sedan är det sommarlov, planering för midsommar och packning av husvagn. Det ska bli så gott. Har lite kvar på utbildningen att göra, ska göra mitt bästa för att göra så mycket som möjligt, utan att stressa nu i början av lovet. Annars kommer jag att stressa i slutet av lovet och det är inte kul.

Nu måste jag nog ta och plocka i ordning lite innan gästerna dyker upp.

Inga kommentarer: