fredag 2 april 2010

Dag 12.

Ja då var festen slut. Alla gäster har åkt hem och vi ska diska. Efter sig har gästerna lämnat kvar diverse godsaker. Just nu i kylen finns.....en stor bit smörgåstårta, 12 bitar chokladkaka med kolasås, 11 stycken småkakor, en stor skål med godis, en bigpack med melon och ananas och min mor lämnade kvar en back med dricka. En paradis-ask med choklad och en skål med choklad ägg.

Det är ju så man kan gråta. Så mycket gott brukar vi aldrig ha hemma. Men jag tar en soppa och tänker på sommaren. Snyft!

Jösses va sugen jag är. Hoppas att jag inte går i sömnen i natt för då vet jag var jag kommer att vakna. Utan för kylskåpet.

Ja i kväll var det inte roligt. Men det gick. Det var samma visa som i går. Festen var kul men åh vad gärna jag hade velat smaka.
Men det kommer ju att finnas mat när jag ska trappa upp också. ser redan fram emot ägg och keso. Eller en sallad med kyckling. Mmmmmm

Nu vill jag sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du KAN, du KAN!!! Precis rätt tankar- maten kommer finnas kvar när du börjar äta igen och ni får ha massa kalas och fester för att fira din viktnedgång istället :-) KRAM & Glad Påsk

Lena sa...

Jag inser att jag har det ganska lätt när jag pulvrar. Ingen annan som drar in massa mat i mitt hem som jag behöver frestas av. Jag "äter" lunch hemma och behöver inte se kollegornas mat. Ändå är det så svårt... Bara en månad kvar tills jag skall börja igen, men det blir ju sista gången. Jag hejjar på dig, du klarar detta. Tänk på sommaren, den kommer snart. Kramar