onsdag 7 april 2010

Dag 17

Har inte blivit av att jag skrivit på några dagar. Allt går bra. Jag har inte fuskat så det är inte därför jag hållt mig borta. Det har bara blivit så.

Det är ju inte roligt att gå på soppor, så lite gnällig är jag nog. Men jag har valt det själv och då får jag stå ut. Att dessutom inte ställa sig på vågen varje dag som jag gjort tidigare är en riktig sporre. Jag är så nyfiken på resultatet, vill nästan inget hellre än att ställa mig på vågen, men jag har klarat mig från det. Så nu väntar jag med spänning på att det ska bli måndag. Men det får nog vara helg först, en låååång helg.
Jag tänkte inte skriva ner här hur mycket jag gått ner för jag vill inte skylta med det. Å andra sidan är det roligt att kunna se tillbaka på sin viktresa. Har skrivit ner min första viktnedgång med XV i ett häfte som jag antagligen slängt....
Så nu skriver jag upp det här.
Vecka 1. -5,3
Vecka 2: -1,9
På måndag får jag skriva in nästa resultat.

Nu har jag kommit igång med psylliumfröskalen och den äckliga linfröoljan också. Gläääää.
Så nu vill jag se ett bra resultat på vågen en gång till.
Sedan måste jag nog börja rör på mig lite mera. Det är under all kritik, rör mig inte mycket. Men jag har inte mycket ork och energi heller.

Nådde mitt första delmål redan första veckan och i går köpte jag mina vårskor.
Nästa mål är om 0.8 kg, då ska jag köpa mig ett par nya örhängen och kanske ta mig en tur till en bilfirma och provköra en bil.

Idag fick jag reda på att jag får stanna på skolan där jag jobbar i alla fall i ett år till. SÅ gott. Får jag nu bara gjort mina restuppgifter på utbildningen så ska de försöka att skriva om min tjänst till slöjdlärartjänst. Det vore ju toppen!!!!

I morgon får jag min säng lagad.
De två vännerna som jag umgicks mest med på slöjdutbildningen kommer hit i morgon. Det ska bli så kul. Men jag borde verkligen städa mitt arbetsrum tills dess. Vet inte om jag orkar. Klockan är snart halv elva. Hm. Borde borde.....

Häpp. Nu har jag pratat av mig för i dag!!!
Ha det så gott vänner!!!

Inga kommentarer: