måndag 12 april 2010

Dag 22

Uj vilken dag.

Mannen har åkt till Stockholm och kommer inte hem förrän på torsdag kväll eller fredag eftermiddag. Det ska jag nog överleva.

Det är ju måndag och vägdag. Och vågen var inte lika snäll i dag. Det har nog lite olika anledningar dels för att jag inte druckit tillräckligt bra torsdag till söndag.
Dels för att jag druckit lite av ett te som jag jag gillar. Det visade sig att det inte var något te, det består av torkad frukt. På ingredienserna står inget om socker men eftersom det finns naturligt i bären så finns det i "teet". Så någon sådan mugg har slunkit ner innan min man gjorde mig uppmärksam på detta. Suck.

-0.9, Så jag når mitt andra delmål. Så positivt är det ju.

Annars har dagen varit snurrig.
Börjar min första lektion 09.10 men brukar lämna barnen på dagis och fritids strax före 08. De äter frukost på dagis och fritids klockan 08 och jag tycker att de lika gärna kan äta där som hemma, annars hade de kommit just när de andra äter i alla fall.
I vilket fall kom jag till stan i så pass god tid att jag bestämde mig för att köpa fika till eftermiddagens konferens som jag hade ansvar för denna vecka. Hade med mig ägg hemifrån eftersom vi hade så mycket ägg. Köpte bröd och pålägg, någon kaka och lite grönt.
När jag avslutat min första lektion och kommer släpande på mina kassar till arbetslagsrummet får jag reda på att det inte är någon konferens utan överlämningssamtal. Dvs de lärare som ska ta emot sjuor till hösten träffar lärare som eleverna har nu i sexan. Jag undervisar ju inte sjuorna alls så jag blev efter lite prat med chefen befriad.
Men vad skulle jag göra med all mat? Mannen bortrest och jag på soppor. Vi kompromissade och tog lite mackor på arbetslagsrummet.

I den vevan som jag pratade med rektorn fick jag beskedet att jag i alla fall måste söka min tjänst i år också. Det hade jag hoppats slippa. Så nu är läget sådant att jag inte är säker på att få vara kvar till hösten i alla fall. Eftersom jag har några restuppgifter på min slöjdutbildning är jag inte till 100% behörig. Vilket innebär att om någon behörig söker tjänsten så förlorar jag den.
Jag som gått och varit så nöjd!
Nöjd med att jag inte tagit ut oron så mycket i förskott som jag brukar. Nöjd med att få vara kvar på skolan osv. Nu blev det plötsligt stökigt i min lilla hjärna.

Väl hemma var det en massa som skulle fixas. Först hämta dottern på fritids, fixa något att äta åt henne, se till att få fram fotbollskläderna, skjutsa henne till fotbollen hämta sonen på simskolan, ge honom mat osv. Mitt i detta var jag ju ganska hungrig, så plötsligt blev jag bara säker på att innan jag somnade i kväll skulle jag säkert fuska. Detta samtidigt som jag tittade i ica-bladet. Smart!!! Tog snabbt en soppa och har ytterligare en kvar att ta om en liten stund. Så det finns hopp om soppdieten fortfarande.

Ska tycka lite synd om mig själv och ta min soppa och sedan lägga mig i sängen och lösa korsord och sappa på tv:n.

=)

Inga kommentarer: