lördag 17 april 2010

Dag 27

Blir så inspirerad av mina titlar....fniss

I morgon har jag gjort 4 veckor på soppor. Känns att jag är betydligt starkare den här gången och att jag är stabilare. Det går bra. Skoj är det ju inte men det går bra. Var lite deppig en stund i dag på förmiddagen men tänkte ens tanken på att köpa godis. Kom på mig själv att tänka vad olikt mig det var att inte känna att jag måste stoppa i mig godis... En go känsla. Får ta vara på den, den kommer kanske aldrig åter! ;)

Visst finns det en liten oro någonstans i min lilla hjärna, oro över den dag då jag ska börja äta igen. Soppandet är ju den "lätta" biten. Det svåra är ju att gå tillbaka till maten och att inte gå upp i vikt igen. Det oroar mig lite men inte så mycket ännu. Det är ju en stund kvar tills dess. Vad jag däremot har för avsikt att göra är att redan nu skriva in min "planerade" målvikt på viktklubb och se hur mycket mat jag får äta för att behålla eller gå ner några kilon till med hjälp av viktklubb. Måste redan nu börja hitta ett sätt att förhålla mig till maten, ett sätt som jag kan leva med. Själv se hur stora portioner jag borde äta och hur balanserad den är. Det är planen, en ambitiös plan, en bra plan. Nu måste jag bara försöka få det till att bli mer än bara en plan, jag måste få den att bli verklighet. Då var det inte lika lätt och inte lika roligt längre.

Skulle verkligen behöva röja mitt skrivbord och arbetsrum, jag vill kunna sy och pyssla och behöver göra några restuppgifter sedan utbildningen. Men eftersom det är stökigt så får jag inget gjort. Börjar städa men orkar inte klart. Vill sy men tänker att jag borde göra min läxa i stället och då syr jag inte heller. Måste hitta ett annat sätt.
Om jag bara fick ändan ur vagnen och städade mitt arbetsrum så skulle jag kunna sätta igång med läxorna och sy som belöning när jag jobbet bra ett tag med läxorna.
Låter väl bra. Jo det tycker jag också....men så var det det där med att sätta planerna i verket, göra dem verkliga....det verkar vara ett bekymmer för mig.

Får väl helt enkelt sätta i gång nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

du e grym.. själv har jag just nu klarat 3 veckor, ska göra fyra... sedan trappa upp och gå på halvfart en vecka.. för att sedan köra helfart 3 veckor till. kul att du är så starka att du fixar att ta tag i det igen.. inte alla som orkar det.

alexandra