måndag 26 april 2010

Dag 36

I dag är allt på ända...
Mår bättre, har druckit bättre så på den fronten är det ok.

Fick för ett tag sedan beskedet att jag fick behålla min tjänst. Allt för att några dagar senare få reda på att jag måste söka min tjänst. Jag trodde det var ganska lugnt, har inte oroat mig jätte mycket. I dag fick jag reda på andra fakta som göra att chanserna att få jobba kvar som slöjdlärare alls har minskat en del. Så gissa vem som vill äta idag.....

Känner mig super grinig och sur. Jag ska sätta i gång med mina restuppgifter reda i kväll. Här ska jobbas....vet inte om det hjälper mig just nu men i framtiden i alla fall. Skit.

Surpuppan Ulle är inte på humör. Jobbet känns ovisst, jag har jobb så jag behöver inte oroa mig för det men just att vara ovetande om var man hamnar är jobbigt. Jag vill köpa en annan andrabil eftersom vår håller på att gå i bitar. Men vad ska man köpa? Vi behöver kolla över ett nytt uppvärmningssystem, samma där, en himla djungel Så trött blir jag.... som grädda på moset kommer dottern ner för att säga godnatt...i sitt missfärgade nattlinne. Fick med ett par lila byxor i den rosa tvätten i går kväll, dessa färgade av sig något alldeles gräsligt. Nu är alla vita detaljer grålila och allt rosa är lila. Vilken underbar dag!!!!

Nå ja, slut på gnället nu. Jag nådde ytterligare ett delmål denna veckan så jag får vara glad för det. En korsordstidning blev belöningen. Men inte katten hinner jag sätta mig med den när läget är som det är....

Ja vissa dagar är inte roliga.
MEN i morgon är en annan dag!!!

2 kommentarer:

Lena sa...

Usch vad jobbigt att inte veta. Men du klarar detta, ät inte (om du inte har bestämt dig för att bryta) bara för att du är deppig. Jag står på kanten och hejjar på dig, det vet du! Kram

Anonym sa...

Fy vad tråkigt med ditt jobb men jag håller både fingrar och tår att det kommer lösa sig.

Kämpa på du är jätteduktig som klarar av att soppa- shit, 36 dagar är ju grymt!!!! Kram