onsdag 14 april 2010

Dag 24

Ja dagarna tickar på. Snart har jag kört soppor i 4 veckor, nästan 1 månad. Och inte har jag fuskat en enda gång. Det är rekord för att vara mig. Missar mängden vatten ibland men jag kämpar på.

Det är skönt med onsdagar, då vet man att man är ledig dagen därpå. I morgon blir det dock inte någon slappardag. Ska vara på vårdcentralen 08.40 för att träffa en läkare. Sedan ska jag dit igen klockan 11 för att gå på mitt sista samtal. Sedan går min coach i pension. Känns vemodigt och bra på samma gång. Men jag mår ju ganska bra så jag tror att det kommer funka ändå.

På eftermiddagen kommer en fd studiekamrat och kollega. Jag bjöd henne till mig istället för att vi skulle träffas på café i stan. Hade jag druckit kaffe eller te hade det varit en annan sak men nu tyckte hon att det var ok att komma till mig så då fick det bli så. Det kommer nog att bli en hel del snack. Trevligt.

I dag fick jag gå en rond mot en mamma till några elever. Mamman är ökänd på skolan och jag har klarat mig nästan ända i mål, men i dag så ringde hon. Drygt en timma tog samtalet. Pust. Jag klarade det hyfsat. Undrar vad hon tänkte?

Nå ja, i morgon kväll eller på fredag kommer mannen hem från Stockholm och det är alltid skönt att ha honom hemma.

Har letat efter en ny begagnad bil, hittat flera men skulle behöva ett besök på banken för att kolla hur mycket vi kan lägga på en bil. Skulle gärna vilja ha en Toyota eller Renault. Får väl se vad det blir.

Nu ska jag krypa ner i sängen.

1 kommentar:

Lena sa...

Hoppas det gick bra på läkarbesöket!! Soppa på :) Du klarar det galant!! Kram