tisdag 12 maj 2009

Dag 17

Ytterligare en dag har gått.
I dag har jag druckit lite mer vatten och har gått en promenad. Hoppas att det ger resultat.
Sedan jag började lägg några blad citronmeliss i min vattenflaska smakar vattnet mycket godare och är lite lättare att få i sig.
Har börjat med min vanligt huvudräkning idag.
Börjar fundera på vad som kan vara en lämplig vikt. Sa ju att jag skulle hålla på i 8 veckor, det är ca 6 veckor kvar.
När jag gick ner i vikt förra året så var jag nere och vände på 70 kg, min dröm vikt. men sedan låg jag strax över 70 resten av hösten och det funkade ju. SÅ för att inte ta mig vatten över huvudet så tror jag att det är mera rimligt att satsa på 75 kg. Det skulle innebära att jag måste gå ner 10 kg på 6 veckor. Hm klarar jag det måntro? Tja den som lever får se. Jag får se vart det hela landar. Planen är att kunna trappa upp midsommarveckan för att få äta lite sallad och kyckling till midsommar. Det låter ganska ok för mig. Säger jag just nu i alla fall. Men vägen dit kan bli lång.

Dagen har varit ganska ok tycker jag. Men jag ser fram emot att få vara hemma i morgon, ska väva så mycket jag bara orkar och kan. Det vore ju så grymt bra om jag blev klar med vävningen. Har ju en hel del andra saker somm åste göras innan nästa besök till universitetet, vilket också är det sista.

Jaha, klockan närmar sig midnatt, igen. Tänk att det ska vara så svårt att komma i säng om kvällarna och SÅ svårt att kliva upp på morgonen.

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag hade inga som helst problem att komma i säng i går... eller rättare sagt soffan. Somnade som en stock runt 22 och vaknade för en timme sen. Ingen idé att gå in i sängen och sova vidare en timme till, det blir jag bara tröttare av. 10 kg på 6 veckor låter väl inte orimligt? Jag vill ta minst 12 kg på 7 veckor...Det kanske är mer orimligt. Vi får se vart det slutar. Kram

Pulver sa...

Jag har en hel del tips om hur man kan smaksätta vatten på min blogg om du är intresserad.