söndag 31 maj 2009

?? dagar kvar.

Hm jag vet inte hur jag ska räkna.
Jag har bestämt mig för att börja äta min första mat på midsommarafton. Det kommer att bli så gott att få börja med ägg och keso för att sedan få ta lite sallad och kyckling senare.
Men hur räknar jag???
Om jag inte räknar med i dag, eftersom det inte är så mycket kvar av dagen. Och inte räknar fredagen den 19 för att jag börjar äta den dagen så borde det bli 18 dagar kvar.
Ok så får det bli.
18 dagar kvar på mitt soppande. Det ska jag klara.
Vågen var inte helt snäll mot mig idag, men jag hoppas på bättre resultat nästa söndag. Har grävt fram in gamla "camelpack" som jag köpte i USA, 2 liter vatten i en lunga i ryggsäcken. Har suttit och pimplat vatten mest hela dagen utan att behöva springa och fylla på hela tiden. Helt ok när man grejar hemma. Men jag kan ju inte ta med den till jobbet. Så den får åka på i morgon när jag kommer hem igen.

I dag har jag tvättat, sytt en del och hunnit med ett besök till Coop för att köpa sandaler till kidsen. Framåt kvällen kom svärmor och svärfar förbi och då grillades det. Så jag har hunnit med att var lite social också.

Blev väckt av familjen i morse. Fick soppa på sängen! Det var snällt. Jag hade önskat mig en baden-baden men det blidde ingen sådan. Men jag lovades en skiva med bra promenadmusik.

Ja, vad mer finns det att säga?
Nu har jag två arbetsdagar framför mig, på kvällarna är det skolarbete som gäller och på torsdag morgon ger jag mig av till universitetet för förhoppningsvis sista gången. Så jag har lite att stå i de närmsta tre dagarna. Ska försöka hinna med att fira en god vän på onsdagen, hans familj är kvar i USA och då hänger det på oss om han blir firad på sin födelse dag. Och självklart ställer man upp, tårta ska det bli. Får se vad vi kan hitta på för något att köpa som present!

Sy lite till... Sedan sova.

1 kommentar:

Pulver sa...

Lycka till och kämpa på