torsdag 21 maj 2009

Dag 26

Har ingen lust att räkna dagarna längre. Ännu har inte hälften av dagarna gått och jag är redan less. Men jag måste fortsätta.

Mannens operation gick bra, han har haft lite ont idag och kryper till kojs tidigt. I morgon måste jag packa husvagnen, jag ska på konsert i Jönköping i morgon kväll och familjen följer med och bor i husvagn. Jag får ju köra själv, men det är inget jag oroar mig för, vi brukar turas om. Jag har valt att ställa husvagnen i Gränna första natten, det innebär att vi kan göra Gränna på lördags förmiddagen och sedan dra med oss husvagnen till A6 parkering och gå en sväng på IKEA. Sedan skulle jag tro att vi drar oss hemåt. Det blir en kort tur med husvagnen men det räcker gott som första tur.

Kuddfodralet är i det närmsta klart, det fattas en dragkedja, men eftersom tygbutiken i vår lilla by stängde tidigt i går kunde jag inte köpa någon. I stället har jag börjat med mitt broderi som är nästa sak på listan. Det finns många saker på den listan..........

Jag har varit i affären själv i dag, utan att handla något att tugga på till mig själv. Jag har bakat rabarberpaj till familjen men inte smakat. Har lagat köttfärssås utan att smaka, mannen fick provsmaka så att kryddningen funkade. Jag bakade scones till familjen och våra gäster. Dessutom köpte jag snickers glass till familjen utan att smaka själv. Har varit ganska duktig på den fronten. Har inte fått så mycket läxor gjorda men en del annat.

Under mitt samtal med min samtalscoach på vårdcentralen i onsdags klagade jag lite på att jag inte får så mycket gjort.
Vi bestämde att jag ska ta lite paus från dator och tv. Inte helt men kraftigt begränsa tiden jag spenderar vid dator och tv. Jag behöver tydligen vila min hjärna. Mina tankar verkar rusa i 200 km/h och det ör inte konstigt om jag därför blir trött.
I morse tog vi sovmorgon, det var skönt på ett sätt men mindre skönt på ett annat sätt. Jag vaknade helt ledbruten. Åh vad jag får ont i ryggen av att ligga länge i min säng. Jag har dessutom börjat få ont i ryggen närj ag står en stund. Min man är tvärt emot, han får ont när han sitter.

Nu ska jag dricka min sista soppa för dageno ch sedan fortsätta arbeta lite till med mitt broderi, det var ju ganska roligt när jag väl kom i gång.

1 kommentar:

Lena sa...

Jag har samma problem med ryggen som du, får ont av att ligga för länge i samma ställning, och när jag står still för länge. Nu när ischiasen har börjat bli bättre kan jag ju sova på rygg, men då får jag inte sova alls för en av katterna, Cornelia, skall ligga på mitt bröst. Jag vaknar varje gång hon är på väg att kliva upp. Att en katt kan ha sån fruktansvärt hög vikt i varje tass (hon väger 3 kg...) är svårt att fatta.
Du har inte bara varit lite duktig med inhandlande och preparerande av mat, du har varit JÄTTEDUKTIG!! Jag hade aldrig klarat det och tackar varje dag min lyckliga stjärna för att jag slipper göra i ordning mat till andra utan kan koncentrera mig på att klara av mina egna problem...

Ha en skön helg!! Kramar