måndag 4 maj 2009

Dag 9

Åh vilken dag... och den är inte ens över ännu.
Vaknade i morse med världens spänningshuvudvärk. Det gick helt enkelt inte att komma ur sängen. Ringde jobbet och sa att jag blev hemma. Jag vet ju sedan tidigare att chanserna att få tag på en vikarie i slöjd är minimal så jag sa att om de inte fick tag på någon så skulle förmodligen kunna jobba eftermiddagspasset. Men jag och rektorn missförstod varandra. Jag trodde att de skulle ringa om jag behövde komma, rektorn trodde att hon skulle ringa om jag inte behövde komma. Så plötsligt när klockan är 12.30 ringer de och undrar om jag kommer. Så det blev till att hastigt och lustigt ge sig iväg. Det gick hyfsat.

Efter jobbet var jag så sugen på något sött, gick igenom i mitt huvud flera gånger om jag skulle fuska lite eller inte. Känns verkligen som man har en liten svart gubbe på ena axeln och en liten vit på den andra som sitter och försöker övertyga mig om varsin åsikt. Jag kom hem utan att ha fuskat men hua, det är tungt redan. Men jag har ju soppa kvar att ta. Eftersom jag sov bort hela förmiddagen tog jag min frukost soppa 12.30, så nu är det dags för lunch soppa och sedan har jag ytterligare sn soppa son några liter vatten kvar att få imig restan av dagen.

Har inte hunnit dricka så mycket vatten i dag så jag måste sätta fart med den också.

Annars så har det ju hänt lite roliga saker också.

Svägerskan har gått nära två veckor över tiden men så i natt/morse kom den efterlängtade bäsen. En killen, men liten....nja, 4770 g och 54 lång. Ingen liten bebis precis.

Ja det var väl det.
Nu måste jag sätta mig i vävstolen, ligger efter i vävandet också....

2 kommentarer:

xtravaganza sa...

Bra att du inte fuskade... Stå på dig!

Lena sa...

Vad skönt att du klarade att stå emot! Grattis! Och grattis till svägerskan för nytillskottet. Hoppas dagen blir bättre. Kramar