måndag 18 maj 2009

Dag 23

Äntligen är det kväll.
Jag gillar inte måndagar.
Ska försöka lägga mig lite tidigare i dag så att jag inte är som en zombie i morgon.
ÅHHHHH vad jag vill äta. Att det ska vara så svårt. Humöret är som bortblåst. Jag är så grinig.
Måste klara detta. Det bara är så.

Vävningen är klar, har klippt ner min väv. Men är fullt medveten om att jag gjort 2 stora tabbar och 2 lite mindre. Känner inte för att klippa isär mitt nyvävda tyg för att sy i det. Tänk om det rasslar upp allt samman. Men det måste göras, kuddfodralen måste bli klara, jag måste komma i gång med nästa uppgift. Det är flera uppgifter kvar och tiden börjar som vanligt bli knapp.

I morgon åker min man till Göteborg för att operera sina ögon. Han har fått sin bror att skjutsa honom efersom han nte får köra bil hem. Hoppas det går bra och inte gör allt för ont. Jag orkar inte ha en gnällig man här hemma när jag själv är grinig. ;)

Är bjuden till två festiviteter den 3 juni. Arbetar ju på två skolor och båda skolorna ska ha trivsel kväll på samma kväll. Jag kommer ju inte att kunna äta med mina kollegor, plus att jag åker till Universitetet tidigt, tidigt morgonen där på. Så jag är lite tveksam till om jag ska gå eller inte. Den ena skolan kommer jag ju inte tillbaka till efter sommarlovet, så jag borde kanske gå dit, de ska träffas på Kinne-Kulle som ligger nära där jag bor så jag behöver inte åka långt. Men jag känner inte riktigt för det. Kanske skulle jag bli avtackad? Men jag vill inte/kan inte stanna så länge ändå. Får se hur jag gör.

1 kommentar:

Lena sa...

Vad läskigt att klippa i det nyvävda tyget... Jag tycker det är läskigt att klippa i köpe-tyg, men det måste ju vara värre om man gjort det själv. Hoppas mannens operation går bra. Skulle vara livrädd om någon skulle pilla med mina ögon, men tänk vad skönt det skulle vara utan alla dessa glasögon: vanliga och terminal. Kan inte lösa korsord utan terminalglasögonen längre så jag släpar dem med mig från jobbet varje dag... Gå du på den festiviteten där du inte skall återvända. En liten stund i alla fall.
Kram