torsdag 7 maj 2009

Morgon dag 12

Lånade ut min dator till en god vän i går kväll. När han använt den färdigt orkade jag inte ta mig ur sängen för att gå ner och skriva. Det var alldeles för varmt och gott under täcket.
Får försöka minnas lite nu i stället.

Jag fick i mig alldeles för lite vatten igår, att det ska vara så svårt?
Jag pluggar ju hemma på onsdagar så jag satt mycket i min vävstol, men kom ut en stund på lunchen och gick ett varv i elljusspåret.
Jag har fått lite fröskal av en väninna, jag klarade ju inte av dessa förra gången jag soppade, men nu har jag ökat på lite granna varje dag och nu klarar jag en tesked per soppa. Jag har klarat mig bra utan förskal men jag har känt mig lite hård i magen det sista. Så jag hoppas att det kan bli lite bättre nu när jag i alla fall får i mig 1 msk /dag.
Måste bara köpa linfröoljan också, men glä, den är ju så äcklig.

Under dagen i går gick det bra, jag höll mig sysselsatt med min väv.
När det närmade sig kvällen började tankarna komma. När jag i tisdagskväll slog på TV'n och fick se Ballerina reklamen fick jag spelet. Jag fick panik. Hur kommer jag någonsin att klara av att bara ta ETT kex, EN godis. Inte massor? Åh jag ville bara ge mig iväg till affären och köpa kex och äta dem. Inte ett utan alla!!!!
Som tur var har inte vår butik öppet så sent så den var stängd. Klarade mig därför i tisdags.
Men i går var tankarna tillbaka. Hade nästan bestämt mig för att köpa något att stoppa i munnen. Cyklade fram till ett möte klockan 18, klarade mig utan att köpa något. Klockan 19 skulle vara på nästa ställe så jag fick lämna det första mötet. Jag tänkte i min lilla reptilhjärna att om det serverades macka så skulle jag ta en. Men jag hade tur, det serverades inget fika.
När väl möte två var avslutat gick jag in i affären. Jag strosade och filurade, ville jag ha en fralla eller en bulle, eller kex eller kaka osv osv. Jag köpte en kanelbulle och en coco. Kom ut ur affären, klev upp på cykeln, hade handen i bullpåsen i cykelkorgen. Skulle just bryta mig en bit när min svåger ropade på mig. Han och hans fru har just fått sitt tredje barn och jag stannade för att kolla hur det var med alla. Han åt trots kylan mjukglass. Han berättade att den var så god, den nya mjukglassen som de börjat sälja i affären. Mmmm muttrade jag, jag går på soppor igen så det blir ingen glass. Svågern tyckte att det var bra av mig att ta tag i det igen och att det var stongt.
Där stod jag med handen i bullpåsen.............Det blev ingen bulle och det blev ingen coco. Jag lade det på bordet när jag kom hem och talade om för min man hur nära det varit att jag fuskat. Hade det inte varit för min svåger så hade jag väl mått piss just nu. Så tack för hjälpen!!!

Bor på en mindre ort och har känt min svåger längre än jag känt min man. Under tonåren var jag vansinnigt förälskad i denne man som nu är min svåger, livet kan spela konstiga spratt med oss. I vilket fall, trots att det var längesedan jag var barnsligt kär i honom så är han speciell för mig. Inget jag hymlar med, finns inga andra känslor än rent vänskapliga och vi umgås mycket med min mans familj och vi trivs med det. Men av någon fånig, underlig anledning så kände jag en liten kick av att just han tyckte att det var bra att jag kämpade på igen. Varför det är viktigt vad han tycker vet jag inte. Jag har trott att han tycker att jag är jätte löjlig som håller på med mina soppor. Men så var det kanske inte.

I vilket fall.
Det är nu torsdag morgon. Hela familjen försov sig i morse, både jag och min man kollade fel på klockan. Vi trodde den var kvart i sju när den i själva verket ar kvart i åtta. Det blev frukost hemma för hela familjen, sedan tog min man med barnen till dagis/fritids. Nu sitter jag här hemma och skriver. Egentligen ska jag göra VFU i dag men jag ringde och sa att jag stannar hemma idag. I eftermiddag ska jag ta med mannen till Göteborg för en synundersökning. Han vill operera sina ögon, eftersom han sportar en del och linserna har strular mycket det sista. Det tar 2 timmar dit, så svärföräldrarna ska hämta barnen på dagis/fritids så att vi kan åka lite lite tidigare.
Så nu gäller det att dricka mycket vatten under förmiddagen så att jag kan ta det lugnare med vattnet under resan.

1 kommentar:

Lena sa...

Synd att ni inte har längre tid i GBG, då hade vi kunnat träffas :) Hoppas det går bra på undersökningen.

Fattar inte hur du klarar dig utan linfrön, tar 2 msk i frukostsoppan och till och med det gör att jag är hård i magen. Tar också en massa Omega 3-tabletter (3 x dagsdosen). Skulle inte klara mig utan linfröna.

Otroligt starkt gjort att du stod emot, även om du hade "hjälp". Du hade ju faktiskt kunnat äta bullen efter du träffat svågern, innan du kom hem. Så GRATTIS!!

Kramar