torsdag 28 maj 2009

Knep och knåp

Jaha, då var torsdagen snart avklarad.
Har gjort praktik i dag, jösses vilket slöseri med tid. I vanliga fall är det roligt och givande men så här på sluttampen var det inte samma aktivitet som vanligt och jag behövdes liksom inte.
Hade gjort bättre nytta hemma med mitt nästa projekt, blusen jag ska sy.
har krypit omkring hela kvällen på golvet ritat av mönsterbitar, klippt ut dem, lagt ut dem på tyget, flyttat på bitarna, nålat fast dem, tagit loss dem, placerat om dem, nålat igen. Plötsligt kom jag på att jag kanske skulle mäta en gång extra för att se om längden på blusen blir bra, vill inte ha den för kort. Kom då framtill att jag behöver förlänga dem några cm. Måste spräcka mönstret och förlänga det på rätt ställe. Suck. Orkar jag göra det i kväll? Rädd att göra fel. Får kanske sätta igång ett annat projekt för kvällen. Ett man kan göra i sängen. Är frusen och vill krypa ner i sängen.

Hade ett nytt samtal med min samtalscoach i går.
Kan inte se att jag gör några framsteg. Jag kan inte se det i alla fall. Det blev ett lång, bra och uttömmande samtal. Saker om jag inte tagit upp tidigare kom fram.
Hennes åsikt är fortfarande att jag ska skära ner på dator användandet och TV tittandet. Jag behöver vila hjärnan. Mina tankar är för många och rusar för snabbt. Det är därför jag är så trött. Jag visar tydliga stressymptom och det påverkar mitt humör och delvis bubblar min tidigare depression upp när jag blir stressad.

Men jag får ju ingenting gjort! Jag borde tvätta, men har inte gjort det ännu. jag borde använda varje ledig minut till mina läxor, men det gör jag inte heller. Jag vill ju ingen ting.
Ska ta med material upp till sängen och börja på nästa projekt men innan dess ska jag skriva ett schema för morgondagen. Jag behöver mera struktur i mitt liv och att skriva ner hur jag ösnkar att morgondagen ska se ut är en bra start. Det behöver inte bli exakt så men jag måste ha några riktlinjer närj ag går hemma annars händer det ingenting.

Så , nu stänger jag av datorn!!!!

Inga kommentarer: