fredag 4 april 2008

Dag 11

Ja dagarna går.
Har slutat ta de fröskal som vi blev ordinerade, jag kräktes av dem och de killade mig i halsen under dagen. Jag får prova ett tag utan dem.
Har fortfarande en konstig känsla i halsen men det får jag väl leva med.

Trots att det inte blev någon promenad i går var resultatet positivt på vägen i morse, det kändes skönt. Jag vet att jag inte borde väga mig varje dag, men jag kan inte låta bli. Så varje morgon när jag klivit upp och varit på toaletten väger jag mig i "födelsedagskostymen". Det borde jag inte, för jag blir stressad när det inte visar någon skillnad och jag kan bara gissa hur jag reagerar den dag den pekar uppåt aldrig så lite. Suck.

Annars tycker jag att det går ganska bra, har gått ner en del i vikt men tycker inte att det syns något ännu, jag antar att kroppen inte riktigt hinner med, eller så är det jag som inte gör det. Jag mäter mig och visst midjemåttet är lite mindre ca 3 cm, det är inte mycket. Någon annan i gänget hade förlorat 8 cm i midjan, det är grejor det. Men det kommer förhoppningsvis.

I dag har jag varit på utflykt, det var trevligt. Har varit på studiebesök på ett företag som har ofta har kontakter med via jobbet och efter det samtalade vi kring en uppgift på utbildningen. en trevlig dag alltså. Men just nu ligger jag efter i vattendrickandet och har därför lite huvudvärk. Familjen har gett sig iväg till det vanliga fredagsbadet och jag sitter här och tar det lite lugnt.

I morgon ska vi städa, eventuellt får vi gäster på kvällen och om vi inte får gäster så behöver vi ändå städa, dels för att det verkligen behövs och dels för att vi får usa-gäst i nästa vecka.

Inga kommentarer: