torsdag 3 april 2008

Dag 10

Jaha, jag kan ju inte säga att gårdagen slutade i samma goda anda som den startade.

Lovade att hjälpa till med bakning i en pysselgrupp om behov fanns, och i går fanns det behov. Jag skulle baka med barnen. Det gick helt åt skogen. Tigerkakan som skulle vara klar efter en halvtimma var i allra högsta grad INTE färdig, den rann ut över bakbordet när vi skulle kolla den. Vi hade inget att sticka med så vi hade kunnat kolla innan. De små kakorna som vi skulle göra belv kanske inte så snygga utseende mässigt men min man säger att de var goda. Själv vet jag inte eftersom jag inte kan smaka.

Efter kvällens misslyckade bakning var planen att jag skulle ringa ett viktigt samtal och efter det gå en promenad. Men som så ofta när man har ont om tid så rusade tiden iväg och jag hann inte ringa mitt samtal. Promenad blev det men inte någon rask och lång, tja lång var den om man räknar tiden den tog. Men det var avbrott efter avbrott, så effektiv var den inte.

Dessutom så glömde jag att ta min sista soppa eftersom det blev så tight om tid. För lite vatten och en soppa mindre under dagen.

I morse visade vågen 1 hg ner. Den men inte mer.

Inte så kul, men det ska gå. jag börjar misstänka att jag kommer att behöva hålla på i mer än 8 veckor för att nå mitt mål. Måste i nuläget gå ner 3,5 hg om dagen om det ska hålla. Och det tror jag inte på.

I kväll ska jag på X-tra träff igen. Läxan tills i dag var att göra ett kollage över våra drömmar. Men jag har inte hunnit det heller. Var ju på sista träffen i måndagskväll.
Tänkte göra en mindmap i stället, får byta ut orden till bilder senare. Detta kollage skulle vara bra att ha som morot och uppmuntran och peppning. Så jag vill göra det men har inte hunnit tills idag. Visst vore det roligt att ha något att visa i kväll men det är ju för min egen skull jag gör det.

Jag skriver kanske mera frammåt kvällen, klockan är bara 15 och jag ska snart träffa en kollega för lite jobbsnack.

Inga kommentarer: