måndag 21 april 2008

Dag 28?

Det är åter måndag, jag gillar verkligen inte måndagar. Men nu har jag gjort den. Eleverna har gått för dagen. Det känns skönt.

Efter fredagens sammabrott i köket har jag kämpat hårt för att komma till rätta med det hela. Jag har gått så mycket som jag hunnit medd och jag var på gymmet och crosstrainade i går när dotterna var på FunkyKidz. I dag var jag nästan nere på det som vågen visade innan fredagen, men tar ju en evighet att komma tillbaka.

Jag fick ett uppmuntrande sms av min man idag. Eftersom jag hållig på i 4 veckor och det som förhoppningsvis ska vara halva tiden så passade jag på att mäta mig och när han skrev in måtten i sin dator kunder han konstatera att jag inte haft detta midjemått sedan vi började mäta lite sporadiskt för 6 år sedan. Det är ju ett glädjende besked. Äntligen har det börjat smyga fram så kommentarer om min viktminskning. Det börjar synas nu. Själv ser jag det inte, men jag förstår det när jag tar på mig mina kläder. Så nu är det snart dags för den fasliga fotograferingen. Jag bad min man ta foton vid starten av min soppdiet eftersom jag vet att jag inte brukar kunna se resultatet med egna ögon. Så nu måste vi snart ta nya kort, det ska bli lite läskigt men också lite spännande att jämföra bilderna.

I kväll är det träff med xtra gänget, det brukar vara peppande och upplyftande så jag hoppas att det blir det idag också. Men jag vet också att några i gruppen som började veckan före mig, och som skulle hålla soppdieten i 5 veckor nu ska börja trappa upp, så det kan hända att det blir mycket prat om det. Det kan bli tufft, jag ser ju fram emot att få börja äta lite själv också. Men det är minst 4-5 veckor kvar.

Jag funderar lite på hur mycket CD-skivorna ger egentligen. Jag försöker att lyssna på dem men jag glömmer det lätt och när jag kommer i håg det så är det innan jag ska sova och då somnar jag när jag lyssnar på dem. Vad ska jag göra? Betyder de mycket för mig?

Ja det finns i alla fall en stor fördel med att jobba. Det är mycket lättare att få i sig vattenet. Har redan druckit 3 liter och jag brukar få i mig 7 dl på hemvägen. Då har jag bara 2 flaskor kvar i kväll. Det brukar inte gå lika lätt med vattnet på helgerna. Hoppas att det visar ett positivt resultat på vågen i morgon. Det blir så mycket lättare att gå vidare då.

Helgen runt 1 maj ska vi åka ut med husvagnen. Det blir en tur till Örebro, tills dess behöver jag få tag i en ny bikini. Har haft en det sista som är en sk tankini, men linne, den ahr varit ganska ok. Den var i och för sig redan lite stor när jag fick den. Det blir lätt så när man ska beställa på postorder. Men nu är det absolut alldeles FÖR stor. Jag vill gärna ha en likande så nu står ajg i valet och kvalet hur jag ska göra. Om jag ska beställa, vilken storlek ska jag då ta, den får ju inte vara för liten. Eller ska jag gå till Lindex och kika, då kan jag ju prova den. Men jag tror mig minnas att det inte fanns några roliga färger när jag kollade sist. Ja det är ju på sätt och vis ett angenämt dilemma, men inte lättare för det.

Nu ser jag att de flesta av mina kollegor åker hem i det fina vädret, då gör jag det med. Brukar jobba till 4 men klockan är bara 3. Får ta med lite jobb eh och göra i kväll.

Inga kommentarer: