söndag 27 april 2008

Dag 34

Efter gårdagens vägning känns det ganska bra. Inte så att jag inte vill äta men jag är ganska fokuserad på målet. Det är när min våg visar 70 kg som jag ska börja med upptrappning, inte 70, någonting utan 70 kg möjligen 69,9 men inte förrän då. Så är det bara, det har jag bestämt, det kan vara vilken dag i veckan som helt men då ska jag börja min upptrappning och det får ta den tid det tar. Men helt klart vore det skoj om det inte dröjde allt för länge för det är inte SÅ roligt att dricka soppor. Om då allt går som det ska så kan jag äta helt vanlig mat på semestern det är mitt ultimata mål. Men just nu står det stilla på vågen, ja jag vet att jag inte borde väga varje dag, men jag gör det ändå. Det beror nog mest på att jag inte dricker så mycket på helgerna, det blir liksom inte. Så det är väl det som känns mest positivt med att det är måndag i morgon, jag kommer i fas med mitt vattenintag.

Att det är en kort arbetsvecka gör att det känns ganska gott, jag jobbar måndag och tisdag, på onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag är jag ledig. I kommunen jag arbetar är barnen lediga på onsdag, men det är inte min dotter som går i skola i den kommun vi bor i. Men jag kommer att plugga onsdag i stället för fredag så hon får gå till skolan ändå och sonen får gå till dagis, fast lite kortare dag än vanligt. På torsdag tar vi sedan husvagnen på premiärturen. Verkliga premiärturen, vi köpte husvagnen på någon vecka sedan. En gammal vagn utan större finess men det bästa vi hade råd med för stunden. Barnen ser verkligen fram emot detta.

Nu ska jag plugga en smula innan jag ska sova.

Inga kommentarer: