tisdag 8 april 2008

Dag 15

Gjorde misstaget att ställa mig på vågen i morse igen. Så sur man blir när man ser att vågen visar uppåt några hg. Men jag antar att det är hormoner i rörelse och att jag binder vätska nu. Får innerligt hoppas det i alla fall.

Nu gör jag det igen.
Sätter mig vid datorn när jag har 1000 andra saker att göra, så typiskt mig. Om 2 ½ timma kommer min man hem med vår USA-gäst. Då vill jag ju att allt ska se rent och snyggt ut. Men idag finns det inga krafter i min kropp. Känner mig sjuk. Har ont i halsen och fryser. Huvudet värker och hela kroppen känns tung och slö. Ligger efter i vatten drickandet så det kan vara en orsak, men jag har svårt att tänka mig att det är den enda orsaken. Skulle helst vilja ligga i sängen och bli varm och skön. Att barnen är hemma idag också gör inte saken lättare. Nu har de börjat tröttna på varandra, de kivas hela tiden och jag har inte ork att ta i tu med det.

Jag som har sagt att jag ska jobba i morgon, hur ska det gå? Jag får hoppas att det går över snabbt. Vill inte vara sjuk nu när vi har främmande.

På xtravaganza kursen sa hon att vi inte får tugga tuggummi eller ta halstabletter, det enda man kunde ta mot sin andedräkt och smak i munnen var munvatten och mintpapper. Sådana har jag inte hittat i sverige men beställde från USA häromdagen. De skulle inte komma förrän om drygt en vecka men dök upp i dag. Jag hade dock helt missat att jag var tvungen att tulla för dem så det blev ännu lite dyrare. Får se om några i gruppen kanske vill köpa några askar. Min personliga favorit är faktiskt kanel. Det låter kanske knasigt, men amerikanarna är galna i kanel. Det är starkt som katten men det blir en skön fräsch känsla i munnen för en stund, som ombyte.

Bäst att jag städar lite till, nu har jag ju fått ur mig lite av det värsta, borde välklara av att städa en liten stund till och sedan ställa mig i en varm och go dusch.

Inga kommentarer: