lördag 26 april 2008

Dag 33 fortfarande

Ja det har blivit kväll och jag har varit på gymmet för min träff med min coach, på barnens aktivitet, hämtat pizza till familjen, spillt kebabsås i bilen och gått en timmas promenad. Klockan har blivit snudd på 22 och jag tänker snart gå till sängs. Det är något som jag blivit ganska bra på under min soppdiet. Lägga mig tidigare. Jag brukar vara en riktig nattuggla, men jag är så sugen på mat på kvällarna så jag går och lägger mig.

Nåja det var ju inte därför som jag gick in på bloggen igen.
Jag ville bara skriva ner resultatet från min träff med min coach.
När jag vägde in mig på gymmet visade hennes "special" våg 93.2 kg tror jag. I dag visade den 81,1kg. Alltså 12 kg ner på nästan 5 veckor. Enligt min våg vägde jag 91.3 kg när jag började och vägde i morse 80.2 kg, så ner ca 11 kg. Inte illa men inte heller samma. Men jag är nöjd med resultatet. Men jag var ärlig med att jag fuskat och smaskat vid två tillfällen och att jag på grund av att jag fortfarande väger mig varje dag visste att jag då stått stilla i vikt eller till och med gått upp i vikt i samband med detta. Det har tagit 4 dagar att komma ner i samma vikt som jag hade den morgonen jag åt. Så då räknade hon på skoj ut att jag egentligen bara gått ner i vikt under 4 veckor i stället för 5, då hade jag förlorat 3 kg i veckan. Gissa om jag började undra vad jag kunde ha vägt idag om jag inte ätit de där två gångerna. Suck.

I alla fall är jag nöjd med mina resultat, jag hade inte förlorat någon muskelmassa utan bara fett och, gissar jag, vätska, sedan jag vägde in för en månad sedan.
Jag räknar med att kunna gå på upptrappning från och med den4 juni. Två veckors upptrappning och 4 veckors halvfart. Det innebär om jag fattat det hela rätt att jag kommer att kunna äta "vanlig" mat från vecka 29. Det är vår bästa vecka på året, då är vi på semester med våra vänner. Vi åker redan helgen vecka 28 så kanske att jag får bryta min jämvikt redan då. Det är lite mer meckigt att förvara en massa grönsaker i husvagnen, kylen och frysen är ju begränsade om vi säger så. Men det vore väl en ack så trevlig start på mitt nya vanliga liv!!

Nu är det dax att skalla kudden!

Inga kommentarer: