tisdag 22 april 2008

Dag 29

Neeej, det får inte hända!
Jag har så ont i min hälsena. Kommer inte att kunna gå imorgon. Kände av hälsenan i morse, men det har gått ganska bra under dagen. Under eftermiddagen har det blivit värre och i kväll är det katastrof. Gick en lång promenad med goda vänner och efter någon minut så vart jag varm och då kändes det inte så mycket. När jag satt i bilen på väg hem stelnade jag väl till lite och kunde med nöd och näppe ta mig fram till huset. Svullet och jätte ömt är det. Ska behandla med lite zoon och lägga mig. Om jag inte rör på mig så rör inte vågen på sig heller, det är ju det som är illa.

Mina elever kommer att mörda mig om jag inte kommer i morgon. Har varit borta många onsdagar av någon anledning, barnen sjuka, jag sjuk, till universitetet osv. Jag som slet för att hitta det speciella tyget åt några elever, de vill de ju ha i morgon bitti. Suck. Jaja, man behöver ju inte ta ut allt i förskott, det kan ju vara helt bra i morgon. Men är det något jag är bra på så är det just att ta ut min oro i förväg, fram för allt negativa saker tar jag ut i förskott.

Men annars så hoppas jag att vågen visar ner i morgon igen. Det var ju ett bakslag efter mitt skovmål i fredags. Tänk att man får sota för det i så många dagar. Det är ju inte värt det. Men det bara blev så.


Nu ska jag behandla min hälsena och sova.

Inga kommentarer: