fredag 11 april 2008

Dag 18

Ja ha, då har jag gjort det.
I går gick det inte låta bli.
Jag tog en köttbulle och några till.

Vi har ju vår USA gäst här och i går hade min man bjudit hem ytterligare 4 vänner på en sen middag. Önskad meny var "swedish meatballs" och det klart att jag fixar det. Allt blev senare än jag tänkt och plötsligt insåg jag att jag missat min sista soppa, alla satt och åt och själva drack jag vatten. Det var jätte trevligt och vi pratade länge. När alla åkt hem skulle jag ta hand om alla rester, frysa in och förpacka, diska mm. Min man gick och la sig eftersom han skulle upp tidigt i dag. Det var bara jag, köttbullarna, fetaosten och en fasligt tom mage. Så plötsligt stoppade jag in en köttbulle i munnen. Det blev några till, det blev en bit feta ost och några små kantareller som satt fast i vispen efter att jag gjort såsen.

Det var så gott.
Efteråt slog det mig att det nog var dumt att bryta den berömde ketonfasen, men hej, då var det ju redan försent. Jag mår inte särskilt dåligt över det jag gjorde, men det gör det svårare i dag att stå emot känslan att göra det igen. Fick ringa en kompis medan jag plockade in frukosten efter vår gäst. Annars hade jag nog tagit en ostskiva.

Visst jag gjorde något dumt, det var gott och jag njöt, men idag är det soppor som gäller. Ska inte ge mig dåligt samvete.

Men jag undrar hur "farligt" det var för min förbränning och ketonerna? Någon som vet?

I vilket fall så kommer jag förmodligen inte att komma åt datorn igen förrän på måndag. Vår gäst sover ju på mitt kontor och han åker hem på måndag.

Nu måste jag ta en promenad innan barnen ska hämtas.

Inga kommentarer: