lördag 26 april 2008

Dag 33

Lördag.
Har varit i stan och köpt bikini. Eller snarare det som brukar kallas för tankini. Ett bikinilinne. Hade siktet inställt på ett svart med vita små prickar på eller ett med svart botten och gröna och beiga stora prickar på. Men det blev inget utav dem. Det blev ett med vit botten och turkosa och cerisa snirkliga mönster på. Blev uppmuntrad av min goda väninna som var med som smakråd. Måste smälta det hela lite. Men min man var nöjd.

Om 40 minuter ska jag till gymmet för min första vägning. Jag har skött mig hyfsat med träningen men har slarvat med vattnet både i går och idag. Eftersom jag varit på stan hela förmiddagen och kom hem för en liten stund sedan så har jag inte velat dricka en massa. Det är inte lätt att få tag i toaletter ute på stan.
Nu vill jag ju inte dricka en massa innan jag ska väga mig. Pirr. Undrar vad vågen säger. Jag har förstås vägt mig här hemma men det ska ändå bli spännande.

Räknade på BMI i går. Mitt mål var ju att gå ner till 70 kg. Jag är 172 cm. Men när jag räknade på viktklubbs hemsida så upptäckte jag att jag lugnt skulle kunna väga 65 kg och då ha ett alldeles "normalt" BMI. Var tvungen att sms:a min väninna och fråga henne vad hon vägde. Hon ser ut att vara ungefär lika lång som jag och har en figur som jag tycker är snygg. Inte mager men snygg. Hon var 2 cm längre än mig och vägde mellan 63-65 kg. Det var bra, då fick jag en bild av hur man ser ut när man väger runt 65 kg. Jag siktar nog på 70 kg trots allt och ser om jag kan ta lite till i höst i stället. Vågar inte tro att jag kommer att ligga på 70 kg hela sommaren. Nog för att jag ska göra mitt yttersta men sommar är sommar med allt vad det innebär.

Nu måste jag borsta tänderna och göra mig beredd att gå till gymmet.
Skriver kanske senare ikväll om hur det gick.
Vi har inga planer för kvällen eftersom barnen har aktivitet mellan 17-19 och min man skadat axeln på sin fotbollsmatch tidigare idag. Måste på grund av det ta med min son till gymmet. Hoppas att det går bra, det finns ju ett litet barn rum.

Inga kommentarer: