fredag 18 april 2008

Dag 25

Har nog räknat fel på dagarna när det gäller inlägget innan. Men nu är jag på rätt spår.

Det är fredag och underbart väder.
Jag hade bestämt mig för att gå ett varv i spåret men det blev två. Så nu är det snabbdusch och soppa som gäller innan jag ska hämta barnen.

Vågen har börjat röra sig i rätt riktning i ett lite bättre tempo igen. Jag är glad så länge det varar. Snart blir det säkert en liten platå igen. Men jag hoppas att jag ska nå mitt andra delmål lagom tills hälften av tiden gått. Planen var ju att hålla på i 8 veckor, jag har gjort 3½ vecka ungefär. Får väl se om jag kan klara av mitt mål till onsdag. Omöjligt är det inte, men det är inte jätte troligt att jag når dit riktigt. Då måste jag gå ner 2 kg tills på onsdag morgon ca 4 hg om dagen. Hm, det blir en himla massa gympande och promenerande om det ens ska vara möjligt. Med mannen bortrest i helgen så blir det ingen träning förrän söndag kväll tidigast. På måndag har vi Xtra-träff så då blir det svårt att få in en promenad, efter kl 20.30 är det inte roligt att gå själv i alla fall. Får se hur det blir.

I dag har jag provat min gamla kjol som jag köpte för 3 år sedan. Då gick jag på cambrigdekuren och gick ner ca 12 kg. Jag köpte en kjol på MQ och var mäkta stolt över att kunna få plats i kläderna som de säljer. Jag kunde använda kjolen i över 1 år, för jag höll vikten bra. Men så åkte vi till USA i 4 månader och plötsligt passade inte kjolen längre. Det var skoj att den funkade igen. Eftersom jag ändå höll på att prova kläder gick jag lös i resten av garderoben också. Det blir till att slänga en hel del. Har svårt att slänga saker, så det ligger en hel del nedpackat. Det kommer nog att bli en bananlåda eller förmodligen två till second hand inom en snar framtid. En del av kläderna kommer jag inte att vilja använda ens om jag kommer att få på mig dem igen.
Men det positiva var att jag fick på mig min lilla jeanskjol som är kort och tight. Brukar ha den till leggings och den passade bättre än sist jag använde den. Jippi. Skjortan jag köpte förra våren och som jag inte kunde knäppa den gick om mig så fint så. En gammal huvtröja som jag gillat mycket fick jag också plats i. Det var roligt. Men det tråkiga var att sedan var det slut på kläder. Det kommer att eka tomt i min garderob efter min utrensning.

Jag kan tack och lov fortfarande ha mina favorit jeans som jag köpte tighta innan påsk, de är stretch och satt tight, de sitter lite lösare nu men när jag tumlat dem är de bra. De är mina favoriter och jag har inga andra. Så jag vet inte vad jag ska göra när jag inte kan ha dem längre.
Köpa nya antagligen, fniss.

Ja som ni märker så mår jag ganska bra just nu. Men det är väl promenaden som talar, man ska ju befinna sig i ett lyckorus när man motionerat. =) Det är i alla fall vad min coach säger.

Nepp, nu ska jag hämta hem barnen.

Inga kommentarer: