söndag 6 april 2008

Dag 13

Missade en hel dag, det var första gången men med all säkerhet inte den sista.
I vilket fall så fortsätter vågen att peka nedåt, märker inte så mycket på midjemåttet ännu, men det kommer väl förhoppningsvis. Måste träna mera, rör på mig alldeles för lite.
Min deal med mig själv är:
Jag ska gå ner 20 kg.
Målet är att jag ska klara det på de 8 veckor som vi planerat, jag kommer att minst gå 8 veckor på kuren. Om jag inte gått ner 20kg om 8 veckor så får jag fortsätta lite till. Men om jag gått ner 20 kg innan 8 veckor så ska jag ändå köra 8 veckor. Lite mer gör ju inget. Vågen ska stå på 70 innan sommarlovet!

Delmålen är indelade i 5 kilos intervaller. Det känns lagom. Nu försöker jag att komma på bra belöningar när jag klarat varje delmål så att jag har något att stäva mot. Men det står helt stilla i knoppen.

Dagen har ju bara börjat så jag har inte så mycket att säga om mina soppor. Det är bara en sak som jag börjar bli irriterad över. Det killar så i halsen. Det känns som om jag har något luddigt sittande längst ner i svalget, det retar så jag blir tokig, en jätte otrevlig känsla. Om den försvann så skulle det inte vara något jobbigt alls.

Skriver kanske mer framåt kvällen eller så gör jag det inte.

Inga kommentarer: