söndag 4 maj 2008

Dag 41

Vilka intressanta titlar jag har på min blogg. Känns inspirerande.....not.
Nå ja, hemma igen efter en helg i Örebro.
Vi åkte i torsdags och kom hem idag.
Vi har provat vår husvagn och det har gått jätte bra. Barnen har också varit glada och lekt massor.
Det har varit en stor prövning för mig. Grilldofter på campingen varje kväll. Vännerna och familjen har grillat och ätit, varit på pizzeria och annat. Jag hade lite av ett haveri i går kväll, ville inte gå ut ur husvagnen förrän de ätit färdigt. Chips, godis och jordnötter....behöver jag säga mera. Jag har varit så sugen på att äta att jag gråtit och bara velat dra ett gammalt täcke över huvudet och inte komma fram förrän soppandet är klart. Men jag har inte ätit. Jag har klarat det. Och i morgon är det jobbardag igen. Då brukar det gå bättre.
Det är väl typiskt att det går bättre på vardagar, jag som egentligen inte är så glad i måndagar.

Det ska bli så spännande att ställa sig på vågen i morgon bitti. Jag har verkligen inte någon aning om vad den kan visa. Jag har inte druckit så mycket under dessa dagar och i fredags gjorde jag ett stort misstag. Tjejerna åkte till Marieberg ochIKEA, jag hade inte med mig vatten och vi var borta längre än beräknat. Jag började må lite dåligt och sprang iväg för att köpa vatten, köpte vanligt vatten på flaska och fick tag i en kall flaska precis vid utgången på Coop som skulle smaka skogsbär. En sådan tog jag också. Tyckte inte den var särskilt god och när min svägerska fick syn på den frågade hon om jag verkligen fick dricka den eftersom den var sötad!!!!!!!. Fruktos. I mitt komaliknande tillstånd hade jag inte kollat detta utan drack nästan halva flaskan, ca 2 dl innan jag hällde ut den. Så nu vet jag inte om jag kommit ur ketonfasen. Detta plus aningen lite vatten...vi får se vad resultatet blir. Men jag har i alla fall rört på mig. Jag har gått morgon promenad både i går och idag. Och kommer att gå en promenad med min väninna senare i kväll. SÅ SPÄNNANDE!!! Jag vet ju att jag inte ska väga mig för ofta men det har blivit varje dag fram tills nu. Har inte vägt mig sedan i torsdags morse. Får se om jag klarar kvällen utan att kolla på vågen.

Känner att humöret blir mer och mer påverkat, framför allt på eftermiddagar och kvällar. Jag är lite känslig och kantig på kvällarna.

har säkert skrivit det förut, när jag kämpat med min vikt tidigare så har jag haft som delmål att tatuera mig när jag når 75 kg. Om några kg är jag där och börjar fundera på om jag ska göra verklighet att mitt gamla delmål. Men då kommer den STORA frågan. Var skulle jag tatuera mig? Vill kunna visa det om jag vill men enkelt dölja det om så krävs. Jag vill inte skämmas över en stor tatuering när jag blir gammal och hamnar på hemmet. Vet inte ens vad tatueringen skulle föreställa. Utlysa en tävling vore kanske en idé, men knappast något som jag skulle sätta i verket. Får fundera ett tag till, är ju inte där ännu.

Dags för barnens kvällsmat och natti natti, och sedan dags för min promenad.

1 kommentar:

Sockerberoende sa...

HEJ! smaksatt vatten ska du kunna dricka utan problem ... de flesta innehåller naturligt frukarom å inte sötningsmedel... lokas har jag druckit hela tiden iverjafall... annars skulle jag aldrig klarat det...
kämpa på!!!