tisdag 20 maj 2008

Dag 57

Tisdag. Det har inte blivit många steg idag, har haft studiedag och det innebär att man mest sitter stilla. Har frusit hela dagen. Å andra sidan hade jag glömt att ta på mig min stegräknare idag så det var väl tur att vi inte gick en massa.

Känner mig lite nere idag. Vet inte varför. Känner inte för någonting. Jo, lägga mig i min varma sköna säng, slå på TVn och somna gott.
I morgon ska vi ut en heldag på Kinne-Kulle. Hoppas innerligt att det inte regnar för DÅ blir det inte roligt.

Sitter och funderar över om jag ska gå en promenad eller om jag ska åka till gymmet och crosstrainern. Vill hellre gå en promenad med en god vän än att ställa mig på gymmet. Vill inte alls gå till gymmet. Vågen visade plus i morse igen, detta trots mitt lilla spinning pass i går. Nu vet jag inte om jag ska gå på ett nybörjarpass i morgon igen eller vänta tills fredag, men på fredag är det ett vanligt 30 minuters pass och jag vet att tempot är mycket hårdare. Och om jag ska köra spinning i morgon igen ska jag verkligen köra ett pass på crosstrainern idag? Jag behöver någon som drar mig lite nu, inte bara jag som ringer andra för att få med dem på promenader mm.

I dag hittade jag min favoritglass på ICA, den har funnits i sverige i flera år nu men har kommit till vår lilla ICA butik nu. Jag vet att den inte fylls på ofta och om den inte säljs så slutar de med den. Så jag köpte en burk och lade i frysen, den ska ligga där och vänta på att jag får äta glass. Kanske sparar den till någon speciell dag. Vill inte äta den nu, men någon dag i framtiden ska jag det. Farligt att ha den i frysen?! Nja kanske men även om jag är grymt sugen på allt möjligt gott så tror jag att jag klarar det.

Men ÅH vad sega de här sista 6-7 kilona ska vara. SÅ irriterande. Jag har väl för katten annat att göra än att träna, måste hinna en himla massa saker de närmsta 2-3 veckorna. Sedan lugnar det ner sig och snart är det sommarlov för min del. Men jag måste hinna allt innan dess. Suck.

Inga kommentarer: