fredag 16 maj 2008

Kväll dag 53

Så där ja, då har dagen gått. Eller nja, klockan är bara sju på kvällen så det är en stund kvar. Skulle behöva gå en promenad för att komma upp i mina steg för dagen men vi får väl se om jag kommer ut. Det tar emot lite när det regnar och vårt gym stänger kl 19 på fredagar.
Det var ju onekligen lite tungt och trist. Dagen har gått bra, men jag har inte fått i mig mitt vatten idag. Var tvungen att uträtta lite ärenden efter jobbet och då vågar jag inte dricka lika mycket. Det måste ju finnas en lättillgänglig toa runt hörnet när jag är i farten.
Så nu måste jag dricka i kapp.
Mailade min coach i morse för att tala om hur jag kände. Hon ringde mig senare idag och erbjöd en träff. Så efter att jag gjort mina ärenden åkte hem till byn, hämtade mina barn på fritids och dagis och sedan bar det av till gymmet. Barnen var i lekrummet och jag kunde sitta ner med min coach. Vi vägde mig och kunde konstatera att det hänt lite. Men jag förstod aldrig vad som var kruxet med vattnet. Hon sa att jag låg för lågt på vattnet, men när jag sa att jag snart skulle ha mens sa hon att man brukar samla på sig vatten då. Nåja. I alla fall kom vi fram till att jag skulle fortsätta med att ta lika mycket omega3 som nu och tänka på vattnet. Jag ska också försöka ändra min motion. Har ju promenerat mycket dessa veckor men om jag ville försöka att få upp tempot när det gäller viktminskningen igen så ska jag försöka träna spinning 2 gånger i veckan. Det räcker till en början men 30 minuters pass. Jag hatar cykling och spinning har jag bara testa någon enstaka gång och gillar det inte. Så vi snackar major uppoffring här. Allt för att slippa dricka soppor fram tills midsommar, eller längre. Promenaderna ska jag inte sluta med men jag ska ändra dem lite. Ska försöka mig på morgonpromenader i alla fall på helgerna och i början ska jag bara ta ett varv i elljusspåret men försöka med intervaller, så som vickenickan beskrev det i något tidigare inlägg. Gå snabbt i 5 minuter, öka tempot i 5 minuter och springa 1 minut, sedan varva detta. Så i morgon hoppas jag att det inte regnar på morgonen i alla fall. Att gå i regn är en sak, men springa.....hua.

Jaa, det var min dag, so far. Jag var tvungen att köpa nya träningsbyxor idag för de gamla kanar av. Det är bara en stor mjuk mudd i midjan och de lär inte klara någon jogging. De nya var i storlek 42, det kändes bra. Det klart att de sitter lite tight men det ska ju träningsbyxor göra. Men min man tyckte att de satt fint! Tror jag det! När har han klagat på tighta kläder?! Nya byxor och nya skor, nu måste jag verkligen träna. Fick nya strumpor till skorna, det var tydligen viktigt vilka man hade.... upptäckte med ett stort leende att det står ett stort L på vänster strumpa och ett lika stort R på höger. Är det bara för mig som detta är en ny upptäckt? =)

Inga kommentarer: