lördag 17 maj 2008

Mitt på dagen dag 54

Bullbaket är avklarat, det luktar SÅ gott. Jag lovar att det kommer bakas mera bullar senare i sommar, då ska jag smaka på en.

Har på grund av min morgonpromenad redan kommit upp i 10000 steg, det är bara när klockan bara är 14, i alla fall för att vara mig.

Har just kommit från färgaffären. Vi måste måla vårt garage och funderar på att måla huset i samma veva. Köpte huset för 5 år sedan och det var inte nymålat då så det börjar bli dags. För att få samma färg på hus och garage så borde vi måla båda. Men jag har hela tiden sagt att jag önskat att huset varit gult. Ljusgult men vita knutar och foder men någon roströd färg närmast fönstret. Huset är grått sedan X antar år tillbaka. Det första vi måste göra är att tvätta huset. Att måla det gult skulle innebära 3 hinkar färg extra á 1200 kronor. Detta för att vi måste måla hela huset minst 2 gånger. Om vi målar det grått så blir det billigare och det räcker med en strykning på större delen av huset. Suck! Jag är lat och snål, det blir grått. Men det blir fortfarande roströd runt fönstren. Så det så.

Vill fortsätta baka men vi har inga ägg och ingen mjölk, jag har inga pengar heller för den delen.

Jag brukar ta med mig min svärmor till stan några veckor innan skolavslutningen för att få lite smakråd när jag köper kläder inför skolavslutningen. Hon vill åka nästa helg, men det finns lite annat på kalendern då så vi får väl se. Dessutom har jag inte pengar att köpa kläder för just nu. De pengarna måste gå till en massa annat viktigt nu i juni. Får tillbaka på skatten, men de pengarna kommer inte ännu plus att vi fått lite extra utgifter i juni så de pengarna kommer nog att behövas till annat ändå. SUCK! Jag som nästan inte har något att klä på mig nu. Vill inte köpa för mycket ännu egentligen. Har ju några kilon kvar till målet, och tro mig i den här takten kommer det att dröja länge innan jag når mitt mål. Hoppas att mina nya träningsvanor gör nytta, men först måste jag komma i gång med dem=)

1 kommentar:

Vickenickan sa...

HEj
Har jag sagt nåt så klokt som att man ska intervallträna. Det lät väldigt förståndigt :) Lite vuxet sådär. Kanske jag snart är. Nästan. Tack för ditt mail. Har du testat spinningen än?? Jag skulle aldrig orka med det nu när jag går på helfart jag, brukar spinna annars. Nu kör vi så det ryker!!